آفتاب

کشته شدن 12 تن در خشونتهای امروز عراق

کشته شدن 12 تن در خشونتهای امروز عراق

تهران- ایرنا- منابع پلیس و بیمارستانی در عراق اعلام کردند که دست کم 12 تن تاکنون در خشونتهای روز سه شنبه سراسر این کشور کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، براساس اعلام مقامات محلی و بیمارستانی چهار خمپاره به خانه ای در منطقه ای در 30 کیلومتری شمال غرب بغداد اصابت کرد که در این حمله چهار تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

مرگبارترین خشونتهای روز سه شنبه در شرق بغداد رخ داد جایی که انفجار یک بمب دست ساز متصل شده به اتوبوسی منجر به کشته شدن سه تن و زخمی شدن 12 تن دیگر شد.

همچنین انفجار یک بمب جاده ای در مسیر گشت زنی یک خودروی پلیس در منطقه قدیمیه منجر به کشته شدن یک عابر و زخمی شدن پنج تن دیگر شد.

در غرب بغداد نیز افراد مسلح یک قاضی و راننده اش را به ضرب گلوله کشتند . همچنین افراد مسلح دو سرباز را در ایست بازرسی در منطقه ابوغریب کشتند.

خشونتها در ماههای اخیر در عراق طی افزایش یافته و در چند سال اخیر به اوج خود رسیده است. روز گذشته نیز انفجار چهار خودروی بمبگذاری شده در چند منطقه بغداد 25 کشته و 76 زخمی بر جای گذاشت.

خشونتهای چند ماه اخیر در حالی افزایش یافته است که شبه نظامیان وابسته به القاعده چند روزی است که در استان الانبار حضوری گسترده داشته و چندین منطقه دو شهر را تحت کنترل دارند.مقامات آمریکا و عراق پیشتر در این رابطه هشدار داده بودند که ناامنی در سوریه در حال سرایت به عراق است و این در حالی است که به نظر می رسد شبه نظامیان وابسته به القاعده از اوضاع سوریه سوءاستفاده کرده و به دنبال ایجاد بی ثباتی در عراق هستند.

این اولین بار طی چندسال اخیر است که شبه نظامیان وابسته به القاعده چنین اقدامات گسترده ای را در یکی از استان های عراق انجام می دهند.شورای امنیت سازمان ملل از اقدامات دولت عراق برای بازپس گیری دو شهر تحت تصرف القاعده در استان الانبار حمایت کرده و در عین حال نسبت به ادامه درگیری ها در این استان نیز ابزار نگرانی کرده است.

مترجمام**9234**1856
کد N60246

وبگردی