آفتاب

کارشناس مذهبی پاکستان: ایران تلاشهای موثری برای همبستگی جهان اسلام انجام داده است

کارشناس مذهبی پاکستان: ایران تلاشهای موثری برای همبستگی جهان اسلام انجام داده است

اسلام آباد - ایرنا - کارشناس در امور بین المللی و مذهبی پاکستان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر همبستگی جهان اسلام و آگاهی مسلمانان نسبت به چالشهای ایجاد شده توسط دشمنان و عناصر ضد اسلامی، تلاشهای موثری انجام داده است.

ˈصاحبزاده احمد علیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود و استفاده از بیانات شخصیتهای ارزشمندی مانند حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای امت اسلامی سرافرازی و سربلندی و راهکاری برای ایجاد وحدت است.

وی بر این باور است: جهان اسلام همواره از وجود چنین شخصیتها برای رسیدن به وحدت و رفاه بویژه مستحکم کردن دایره اتحاد بهره برده است.

این پژوهشگر امور سیاسی و بین المللی در پاکستان با اشاره به آغاز هفته وحدت و تبریک ایام میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) تاکید کرد: نبی مکرم اسلام (ص) نه تنها برای مسلمانان و جهان اسلام نماد وحدت و یکپارچگی هستند بلکه انسانیت و بشریت از سلوک و رفتار ایشان، درس برادری و همبستگی می آموزد.

دبیرکل سازمان جهانی ˈتنظیم العارفینˈ پاکستان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه برای تقریب امت اسلامی و رفع اختلافات بخصوص رسوا کردن سو تفاهم های ایجاد شده توسط عناصر ضد اسلامی گام برداشته و این اقدامات از سوی تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: روحانیون برجسته ایران موفق شدند با صدور فتوای موثر اختلافات ایجاد توسط دشمنان میان شیعه و سنی را خنثی کنند و ارائه دستورات دینی در مسیر احترام به ارزشهای مذهبی و اعتقادات دینی از سوی این علما ؛ باعث شد تا توطئه ها علیه وحدت مسلمانان خنثی شود.

سردبیر ماهنامه بین المللی ˈالعارفینˈ معتقد است: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بازتاب دهنده کامل اتحاد و همبستگی میان مردم و دین بوده و امروز کشورهای اسلامی باید از این تحول الگوبرداری کنند.

وی خطاب به حاکمان برخی از کشورهای اسلامی برای تلاش جدی به منظور مقابله با توطئه بروز خشونتهای فرقه ای میان مسلمانان گفت: امت اسلامی امروز در مصر، سوریه، عراق و پاکستان شاهد خشونتهای فرقه ای بوده که نتیجه غفلت حاکمان نسبت به طرحهای شیطانی دشمنان علیه اسلام و مسلمین است.

صاحبزاده احمد علی تاکید کرد: دولتمردان کشورهای اسلامی بدون توجه به منافع سیاسی خود و یا بهره بردن از نحوه حل اختلافات فرقه ای در مسیر پیشبرد سیاست؛ باید جامعه اسلامی را از چنین دغدغه ای پاک کنند.

وی افزود: نقش رسانه ها در کشورهای اسلامی نیز برای ترویج اتحاد میان مسلمانان و آگاهی دادن نسبت به توطئه های دشمنان برای ایجاد نفاق و بدگمانی میان امت اسلامی بسیار مهم و موثر قلمداد می شود.

آساق ** 1095**1577
کد N60210

وبگردی