آفتاب

سازمان ملل به بیش از سه میلیون سوری امدادرسانی کرده است

سازمان ملل به بیش از سه میلیون سوری امدادرسانی کرده است

تهران – ایرنا – سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفت: این نهاد بین المللی در ماه دسامبر به سه میلیون و 800 هزار تن در داخل سوریه سهیمه مواد غذایی تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،ˈالیزابت بایرزˈ روز سه شنبه در نشست خبری ژنو افزود: دسترسی به شهروندان غیرنظامی در استان های شرقی سوریه و روستاها و دهکدهای محاصره شدن نزدیک دمشق پایتخت این کشور هنوز امکانپذیر نشده است.

این نهاد سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی در باره انتشار گزارش های حاکی از وجود سوء تغذیه در مناطق محاصره شده به ویژه کودکان گرفتار شده در این جنگ داخلی سه ساله، خواستار افزایش دسترسی به این مناطق شد.

بایرز افزود: این نهاد به شدت نگران ساکنان مناطق تحت محاصره است، زیرا پیش بینی می شود که شرایط تغذیه ای آنها به میزان قابل ملاحظه ای بدتر شود.

سخنگوی برنامه جهانی غذای ملل متحد افزود: ما به شدت نگران سوء تغذیه کودکان به ویژه کسانی هستیم که در بخش های محاصره شده به دام افتاده اند.

به گفته بایرز نبرد در رقه و دیر الزور، مانع رسیدن کاروان های کمک رسانی و امدادی به مردم ساکن این استان های شرقی برای دومین ماه پیاپی شده است.

این نهاد سازمان ملل متحد که در نوامبر برای سه میلیون و 400 هزار تن مواد غذایی توزیع کرده است قصد دارد در ماه ژانویه به رغم شرایط آب و هوایی نامساعد زمستانی به چهار میلیون و 250 هزار نفر کمک رسانی کند.

به گفته بایرز، این نهاد در سال 2012 میلادی 100 هزار متر مکعب مواد غذایی در سوریه توزیع کرده است.

بایرز با استقبال از همه اقدامات به منظور دسترسی امدادگران برای رساندن کمک های انساندوستانه اضطراری، گفت: ما از ماه ها پیش خواستار این اقدامات بوده ایم.

به گفته بایرز، برنامه جهانی غذا هر هفته 35 میلیون دلار برای تامین نیازهای غذایی مردم داخل سوریه و پناهندگان ساکن کشورهای همسایه آن لازم دارد.

گروههای تروریستی و تکفیری مانع دستیابی مردم سوریه به کمک های بین المللی و امداد رسانی شده اند.

مترجمام**1486**1010
کد N60029

وبگردی