آفتاب
سریال خشونت و جنایت در آمریکا ادامه دارد؛

تیراندازی در فلوریدا/قتل یک شهروند آمریکایی هنگام تماشای فیلم

تیراندازی در فلوریدا/قتل یک شهروند آمریکایی هنگام تماشای فیلم

آمریکا بار دیگر صحنه تیراندازی بود و این بار یک افسر پلیس بازنشسته در یک سالن سینما به سوی تماشاچیان آتش گشود و یکی از آنها را به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از سالن های سینما و تئاتر فلوریدا شب گذشته هنگام پخش فیلم صحنه تیراندازی بود. در این حادثه یک افسر بازنشسته پلیس به یکباره از جای خود برخاست و به سوی یکی از تماشاگران تیراندازی کرد و وی را به قتل رساند.

یکی از افراد حاضر در صحنه تیراندازی در این خصوص گفت : دقیقا متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد، یک نفر در حال پرتاب کردن پاپ کورن بود و سپس "بنگ" صدای گلوله آمد.

یکی دیگر از افراد حاضر در محل گفت : تیراندازی به دلیل مشاجره ای بود که بر سر استفاده از تلفن همراه هنگام پخش فیلم رخ داده بود.

این حادثه در حالی رخ داد که تعدادی از افراد حاضر در سالن سینما را کودکان تشکیل می دادند. آمریکا به طور مرتب با حوادثی مواجه می شود که در آن شهروندان این کشور به سبب تیراندازی از سوی دیگران کشته می شوند.

 تیراندازی در آمریکا به سوی مردم بی دفاع تبدیل به موضوعی همیشگی شده به طوری که سالانه هزاران نفر در این کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می شوند. بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده در آمریکا در هر سال بیش از 500 کودک در حوادث تیراندازی که در شهرهای مختلف این کشور انجام می شود کشته می شوند.

در همین رابطه  چندی پیش "اریک هولدر" وزیر دادگستری آمریکا، در مراسم سالانه روسای پلیس آمریکا اعلام کرد : میانگین تیراندازی های انجام شده به سوی مردم در آمریکا از سال 2008 تا کنون در مقایسه با سال های 2000 تا 2008 سه برابر شده است.

بر همین اساس فقط در سال جاری میلادی دست کم 16 مورد تیراندازی به سوی مردم در آمریکا ثبت شده است. از سال 2009 تا 2012 میلادی به سوی 404 نفر در آمریکا تیراندازی شده که 207 نفر در نتیجه آن کشته شده اند در حالی که از سال 2000 تا 2008 میلادی به سوی 324 نفر در آمریکا تیراندازی شده بود که 145 نفر از آنها کشته شده بودند.

کد N59940

وبگردی