آفتاب

سیاستمدار پاکستان: دولت روحانی سیاستهای مهمی میان ایران و غرب در بحث هسته ای اتخاذ کرده است

سیاستمدار پاکستان: دولت روحانی سیاستهای مهمی میان ایران و غرب در بحث هسته ای اتخاذ کرده است

اسلام آباد-ایرنا-سیاستمدار پاکستانی تاکیدکرد:دولت جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی سیاست مهم و قابل توجهی برای رفع مسائل میان ایران و غرب در برنامه هسته ای اتخاذ کرده است.

سید ˈثاقب اکبرˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5، مهر تاییدی بر رویکرد صلح آمیز دولت جمهوری اسلامی ایران در جهان و بویژه رفع مسائل با غرب است.

وی گفت: ایران هرگز از سیاست های تهاجمی پیروی نمی کند و گفت وگوهای اخیر هسته ای میان تهران و گروه 1+5 در حقیقت، عملکرد هوشمند و مدبرانه مقام های ایران را بازتاب داده و به دنیا نشان می دهد جمهوری اسلامی همواره مسیر صلح و گفت وگو را دنبال می کند.

مدیر موسسه علمی،تحقیقاتی و آموزشیˈالبصیرهˈ اسلام آباد درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه مذاکره های اخیر هسته ای ایران با گروه 1+5،دشمنی آمریکا با ایران، ایرانیان و اسلام را روشن کرد گفت: حضرت آیت الله خامنه ای بصورت قاطع به خصومت غیرقابل پنهان سردمداران آمریکایی علیه نظام و دولت ایران تاکید فرمودند.

وی بر این باور است:آمریکا همواره از روش بهانه گیری علیه ملت های آزاده از جمله ایران استفاده کرده است. دولت واشنگتن بهتر می داند که مشکل اصلی آنان برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران نیست بلکه رویکرد نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران درعدم پذیرش فشارهای غرب و ایستادگی در برابر زورگویی های آمریکا می باشد.

ثاقب اکبر تاکید کرد:دولت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور و تا امروز مواضع قاطع علیه رژیم نامشروع صهیونیستی اتخاذ کرده و هرگز موجودیت این رژیم ناپاک در سرزمین های بیت المقدس را به رسمیت نمی شناسد.

حضرت آیت الله خامنه ای پنجشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، روحانیون و قشرهای مختلف مردم قم با اشاره به ادامه اظهارات کینه جویانه شخصیت ها و محافل سیاسی و مطبوعاتی آمریکا علیه نظام اسلامی و ملت ایران،ازجمله ادعاهای آنها درخصوص موضوع حقوق بشر،خاطرنشان کردند:امریکایی ها حق ندارند سخنی در این باره بیان کنند، زیرا دولت امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است.

تحلیلگر امور سیاسی پاکستان در این خصوص گفت:آمریکایی ها همواره در برکناری دولت های دموکراتیک و برگرفته شده از نظام مردم سالاری مقصر بوده و هر کجا که منافع خود را در خطر دیدند بدون هیچ تاملی اقدام به نقض حقوق انسان ها و پایمال کردن حق ملت ها کردند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا با کارنامه سیاه خود و ظلم های تحمیل شده به ملت های مستقل و آزاد،کارنامه فرهنگی خود را نیز تیره و تار کرده است.

این کارشناس سیاسی در پاکستان در پایان تصریح کرد همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند،آمریکایی های هیچ حقی ندارند در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنند بلکه آنان باید در وهله اول از نقض آشکار حقوق بشر در کشور خود و ظلم به مردم آمریکا خودداری کنند.

آساق ** 1095**1856
کد N59882

وبگردی