آفتاب
یک مقام مسئول:

توجه به بهره وری مهمترین راهکار توانمندسازی بخش معادن و صنایع معدنی

توجه به بهره وری مهمترین راهکار توانمندسازی بخش معادن و صنایع معدنی

تهران - ایرنا - مدیر تحول اداری و فن آوری اطلاعات سازمان ایمیدرو، یکی از مهمترین راهکارهای توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی را توجه به بهره وری و تلاش برای ارتقای آن عنوان کرد.

براساس این گزارش، حسین پاکدامن اظهار داشت: طبق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور (94- 1390) قرار است حدود یک سوم رشد اقتصادی کشور به میزان 2.7 درصد از محل ارتقا بهره وری حاصل شود.

دبیر علمی دومین همایش جایزه ملی بهره وری در بخش معدن و صنایع معدنی افزود: با هدف توجه هرچه بیشتر شرکت ها به ارتقا بهره وری، نیمه دوم اسفند ماه امسال در تهران این همایش برگزار می شود.

وی اضافه کرد: حضور شرکت ها در این دوره نسبت به دوره قبل حاکی از رشد 65 درصدی دارد.

پاکدامن گفت: تعداد 43 شرکت از بخش های خصوصی و دولتی برای حضور در دومین دوره جایزه ملی بهره وری بخش معدن و صنایع معدنی اعلام آمادگی کرده اند، در دوره قبل 26 شرکت در این همایش حاضر بودند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، پاکدامن افزود: شرکت های بزرگ در بخش معدن و صنایع معدنی از جمله فولاد، سنگ آهن، زغال سنگ، آلومینیوم و سرب و روی ازجمله شرکت کنندگان در این دوره هستند.

به گفته وی، سازمان ایمیدرو علاوه بر ارزیابی بهره وری شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی، برای ارایه خدمات به شرکتها در قالب آموزشی، مشاوره ای و بهبود بهره وری آمادگی دارد.

قرار است دومین همایش بهره وری و تقدیر از شرکت های فعال در این عرصه، نیمه دوم اسفند 92 در تهران برگزار شود.

برآورد می شود بخش معدن سهم پنج درصدی در ارزش افزوده را در تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

در عین حال صنایع معدنی در سرمایه گذاری صنعتی و معدنی کشور سهم حدود 30 درصدی دارد.

میزان تولید مواد معدنی از معادن فعال کشور در سال گذشته به 370 تا 390 میلیون تن رسید.

اقتصام (1)1559**1558
کد N59810

وبگردی