آفتاب
همه پرسی قانون اساسی مصر؛

کشته شدن یکی از حامیان اخوان در بنی سویف/ رای مثبت حسنی مبارک به قانون اساسی جدید

کشته شدن یکی از حامیان اخوان در بنی سویف/ رای مثبت حسنی مبارک به قانون اساسی جدید

ساعاتی پس از آغاز همه پرسی قانون اساسی جدید مصر، اخوان المسلمین با صدور بیانیه ای از کشته شدن یکی از حامیان خود در درگیریهای شهر بنی سویف خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، همه پرسی قانون اساسی مصر از صبح امروز در نقاط مختلف این کشور آغاز شده و مردم برای دادن رای مثبت و یا منفی خود به پای صندوقهای اخذ رای رفته اند.

در برخی مناطق مصر درگیریهای میان هواداران اخوان المسلمین (که انتخابات را تحریم کرده اند) و نیروهای امنیتی گزارش شده است.

در شهر بنی سویف درگیریها میان حامیان اخوان و نیروهای امنیتی شدیدتر گزارش شده و این گروه از کشته شدن یکی از هواداران خود خبر داده است.

دیگر تحولات مصر به شرح زیر است:

- دارالفتوای مصر با صدور بیانیه ای خواستار مشارکت مردم در همه پرسی قانون اساسی جدید شد.

- صبح امروز وقوع یک انفجار در نزدیکی دادگاه شهر الجیزه تلفاتی در بر نداشت. این انفجار ساعتی قبل از آغاز همه پرسی رخ داد.

- "شوقی علام" مفتی مصر با تاکید بر اینکه قانون اساسی جدید هیچ منافاتی با اسلام ندارد، خواستار مشارکت مردم در همه پرسی شد.

- روزنامه المصری الیوم در گزارشی اعلام کرد: اصلاح نقشه راه مصر طی 30 روز پس از تصویب قانون اساسی جدید انجام می شود.

- "فرید الدیب" وکیل مدافع سابق "حسنی مبارک" رئیس جمهور مخلوع مصر اعلام کرد: نظر مبارک درباره قانون اساسی جدید مثبت است و رای وی "یک هزار بله" به قانون اساسی خواهد بود.

- روزنامه سعودی الجزیره اعلام کرد: نظرسنجی های اخیر نشان می دهد 98 درصد از اتباع مصری ساکن کشورهای خارجی به قانون اساسی پاسخ مثبت داده اند.

- حزب سلفی النور از مردم مصر خواست در همه پرسی قانون اساسی شرکت و به آن پاسخ مثبت بدهند.

- نیروهای امنیتی مصر 500 نفر از حامیان اخوان در شهر الجیزه را که قصد توقف عملیات اخذ رای را داشتند بازداشت کردند.

- پلیس مصر تظاهرات حامیان اخوان در شهر الفیوم با استفاده از گاز اشک آور متفرق کرد.

کد N59696

وبگردی