آفتاب

هشدار آمریکا و انگلیس به مخالفان سوری در خصوص عدم حضور در کنفرانس ژنو 2

هشدار آمریکا و انگلیس به مخالفان سوری در خصوص عدم حضور در کنفرانس ژنو 2

رسانه‌های انگلیس امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند، واشنگتن و لندن به مخالفان دولت سوریه هشدار داده‌اند اگر از اعزام هیاتی به کنفرانس ژنو 2 خودداری کنند، حمایت این دو کشور را از دست خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام بلندپایه ائتلاف مخالفان سوریه گفت: آمریکا و انگلیس به ما گفته‌اند شما باید به کنفرانس ژنو 2 بیایید. آن‌ها بسیار صریح به ما گفته‌اند که اگر به ژنو نیاییم، دیگر به روال فعلی از ما حمایت نخواهند کرد و اعتبار ما نزد جامعه بین‌الملل از بین خواهد رفت.

به گزارش شبکه بی‌ بی سی، این مقام مخالفان سوری این سوال را مطرح کرد: اگر آمریکا و انگلیس با ما تعامل نداشته باشند، با چه کسی می‌خواهند در زمینه بحران سوریه تعامل داشته باشند؟

اعضای ائتلاف مخالفان سوری نسبت به شرکت در کنفرانس ژنو 2 دچار اختلاف هستند و قرار است جمعه هفته جاری در این باره تصمیم‌گیری کنند.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز گذشته گفت: ما از ائتلاف مخالفان سوریه می‌خواهیم در مذاکرات صلح حضور یابند.

مقام ائتلاف مخالفان سوری در اظهارات خود در شهر لندن گفت: دیگر حامیان غربی مخالفان سوری به اندازه انگلیس و آمریکا به ما فشار وارد نمی‌کنند. فرانسه نیز از ما خواسته که به کنفرانس ژنو برویم اما می‌گویم هر چه تصمیم شما باشد ما کنار شما خواهیم بود. موضع ترکیه و عربستان نیز به همین شکل است.

انتهای پیام

کد N59652

وبگردی