آفتاب

کنگره آمریکا لایحه بودجه برای ماه‌های منتهی به اکتبر را ارائه داد

کنگره آمریکا لایحه بودجه برای ماه‌های منتهی به اکتبر را ارائه داد

سیاستمداران آمریکایی یک لایحه فراحزبی 1.1 تریلیون دلاری را برای تامین بودجه مورد نیاز دولت تا ماه اکتبر تعیین کرده‌اند. هدف از ارائه این لایحه بودجه، کنار گذاشتن اختلافات بین حزبی بر سر بودجه دولت آمریکا در سال 2013 است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اسکای نیوز، این لایحه که روز دوشنبه ارائه شد، درباره جزئیات قرارداد بودجه‌ای که کنگره آمریکا ماه گذشته میلادی تصویب کرد، توضیح می‌دهد.

آن قرارداد، پنتاگون و دیگر آژانس‌های ‌آمریکا را از کاهش‌های گسترده بودجه‌ای که با آن روبه رو می‌شوند، ‌تا حدی نجات داد.

این لایحه جدید،‌ از کاهش بودجه ساخت ناوهای هواپیمابر و دیگر طرح‌های پنتاگون جلوگیری می‌کند.

هر چند دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در اجرای کامل تعهدات خود نسبت به صندوق بین‌المللی پول، ناتوان خواهد بود اما اکثر هزینه مورد نیاز برای اجرای قانون جدید بهداشت و درمان و اصلاح قوانین مالی را دریافت خواهد کرد.

این لایحه 1582 صفحه‌ای که پس از ماه‌ها مذاکره، ارائه شد، روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان مورد رای‌گیری قرار خواهد گرفت.

این مجلس، امروز یک لایحه کوتاه مدت در جهت تمدید ضرب‌الاجل سنا برای پایان دادن به لایحه بودجه تا نیمه شب شنبه، تصویب می‌کند. تاریخ لایحه بودجه کنونی در نیمه شب چهارشنبه به پایان می‌رسد.

این لایحه، پیروزی با امتیازات گسترده‌ای برای هیچ یک از دو طرف (دموکرات و جمهوری‌خواه) ندارد. در واقع مهمترین دستاورد این لایحه، توافق بر سر بودجه‌ای است که سال 2013 باعث بروز تنش بین دموکرات‌های حاکم و جمهوری‌خواهان و تعطیلی 16 روزه دولت آمریکا شد.

انتهای پیام

کد N59597

وبگردی