آفتاب

ازنظرچینی ها ژاپن درصدد برهم زدن نظم جهانی است

ازنظرچینی ها ژاپن درصدد برهم زدن نظم جهانی است

پکن - ایرنا - دیپلمات ها و کارشناسان چین روز سه شنبه نیز پیکان تبلیغات خود را علیه ژاپن نشانه رفتند و نسبت به آنچه تلاش توکیو برای برهم زدن نظم بین الملل پس از جنگ های جهانی خواندند، هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، برخی مسوولان در دستگاه دیپلماسی چین و گفته اند تلاش ژاپن در زمان حاضر متمرکز کردن جهان براختلافات با چین درخصوص مالکیت بر جزایر دریای شرقی است .

روزنامه ˈچاینا دیلیˈ امروز نوشت: ژاپن در تلاش است دنیا را در مقابل حق حاکمیت چین برجزایر ˈدیائویوˈ در دریای شرقی قرار دهد و پکن را به چالش بکشد.

این روزنامه افزود، دیپلمات ها و کارشناسان چینی رزمایش اخیر اشغال جزایر توسط نظامیان ژاپنی را از جمله این تلاش ها می دانند.

ˈجانگ بویانˈ از مسوولان آکادمی علوم اجتماعی چین پیش بینی کرد توکیو در سال جاری میلادی حضور نظامی خود را در دریای شرقی افزایش خواهد داد.

وی گفت: از دیدگاه ژاپن، چین بزرگترین تهدید علیه این کشور است.

این در حالیست که ˈوانگ اییˈ وزیر خارجه چین در مطلبی که رسانه ها امروز منتشر کردند، آورده است: توکیو نمی خواهد جرایم گذشته خود را بپذیرد و رفتن ˈشینزو آبهˈ نخست وزیر ژاپن به معبد جنجال برانگیز یاسوکونی نشان می دهد که این کشور حاضر به مواجهه با واقعیات تلخ تاریخی نیست.

وی از جامعه بین الملل خواست در برابر این تلاش های ژاپن که هدف آن برهم زدن نظم جهانی است هوشیار بوده و از ارزش های انسانی دفاع کنند.

در همین حال وزارت دفاع ژاپن گفته بزودی معاونتی دراین وزارتخانه برای نظارت بر فعالیت های چین در منطقه و حراست از امنیت دریای شرقی ایجاد خواهد کرد.

گزارش ها نشان می دهد که هدف توکیو افزایش ارتباطات با کشورهای دیگر درخصوص اختلافات سرزمینی علیه چین است.

روابط چین و ژاپن به دلیل ادعای طرفین بر مالکیت بر جزایر دیائویو در دریای شرقی بشدت تیره شده به طوری که اخیرا پکن اعلام کرد درهای گفت وگو بین دو کشور نیز بسته شده است.

آساق ** 275 ** 2100
کد N59479

وبگردی