آفتاب

اعلام جرم علیه اردوغان

اعلام جرم علیه اردوغان

واحد مرکزی خبر نوشت:

معاون برکنار شده دادستان کل استانبول دیروز علیه نخست وزیر این کشور اعلام جرم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، زکریا اوز معاون برکنار شده دادستان کل استانبول که پس از برکناری به سمت معاون دادستان بخش باکرکوی استانبول منصوب شده است، در اعلام جرم خود رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را به توهین،‌ افترا و تهدید متهم کرده و خواستار پیگرد قضایی وی شده است.
زکریا اوز همچنین از روزنامه صباح چاپ استانبول نیز (‌که وی را به سفرهای خارجی پر هزینه متهم کرده و مدعی شده است که هزینه سفرهای خارجی وی را علی آغا اوغلو بازرگان معروف پرداخته است ) به اتهام نشر مطالب خلاف واقع شکایت کرد.
وی همچنین در نامه ای به مجمع عالی قضات و دادستان های ترکیه به برکناری خود از سمت معاون دادستان کل استانبول اعتراض کرد.
خبر دیگر حاکی است معمر آک کاش دادستان برکنار شده دومین پرونده فساد بزرگ مالی نیز علیه استاندار و رئیس پلیس استانبول و رئیس اداره مبارزه با فساد مالی پلیس استانبول به اتهام خودداری از اجرای دستور مقام قضایی و بازداشت متهمان این پرونده اعلام جرم کرده است.
گفته می شود نام بلال اردوغان فرزند نخست وزیر ترکیه نیز در فهرست متهمان این پرونده قرار دارد.
جلال کارا دادستان ویژه مامور پیگیری پرونده متهمان عملیات 17 دسامبر مبارزه با فساد مالی نیز دیروز از روزنامه استار چاپ استانبول به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع شکایت کرد.
این روزنامه جلال کارا را متهم کرده است که در بازجویی ها از یکی از متهمانی که 17 دسامبر به اتهام فساد مالی بازداشت شده اند،‌ خواسته است در برابر صدور دستور آزادی وی ، نخست وزیر ترکیه را به دست داشتن در فساد مالی متهم کند.

52261

کد N59420

وبگردی