آفتاب
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

2 هزار و 960 طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد

2 هزار و 960 طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 2 هزار و 960 طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز در اولین گردهمایی و تبادل اندیشه ائمه جمعه استان با استاندار و نمایندگان مجلس اظهار کرد: بزرگ‌ترین چالش اقتصاد کشور که از قبل از انقلاب هم به ارث مانده، اتکای بودجه ما به نفت است که این کار فروش دارایی کشور است و در سال های اخیر بعد از تحریم جدی، آثار این مشکلات را در اقتصاد کشور می‌بینیم.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره فروش نفت افزود: از کل بودجه عمومی دولت که دو بخش است 218 هزار میلیارد تومان بودجه سال 93 است که عمدتا روی بودجه منابع عمومی دولت بحث می‌کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات در سال‌های قبل بیشتر بود و میانگین تخصیص‌ها بالای 60 درصد بوده اما در سال 91 که با شوک ارزی در اقتصاد کشور مواجه شدیم مجموع کل منابع جذب و پرداخت شده در اعتبارات عمرانی کشور 11 هزار میلیارد بود.

وی بیان کرد: از مجموع منابعی که دولت خرج می کند 20 درصد سهم درآمدهای مالیاتی، 60 درصد درآمدهای حاصل از فرآورده های نفتی، منابع حاصل از واگذاری شرکت های دولتی 6 درصد و سایر منابع 10 درصد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 2 هزار و 960 طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که به 200 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارند که راهی جز واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی نداریم.

وی افزود: تحریم بانک مرکزی، کاهش فروش نفت، عدم نقل و انتقال منابع ارزی کشور، تحریم نهادهای مالی و بیمه‌ها دلایل کاهش منابع درآمدی دولت از سال 91 است.

پورابراهیمی گفت: مهم ترین راهکارها برای برون رفت از تنگناهای فعلی رویکرد اقتصاد مقاومتی، کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، تجدید نظر در نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها، تحول در نظام مالیاتی و حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بودجه 93 قرار شد هزینه 3 هزار میلیارد تومانی برای پوشش کامل بیمه روستائیان و عشایر در سال آینده گذاشته شود البته در صورتی که در مجلس رای بیاورد.

انتهای پیام

کد N59231

وبگردی