آفتاب

ساف: فلسطین در پی عضویت در سازمان‌های بین‌المللی است

ساف: فلسطین در پی عضویت در سازمان‌های بین‌المللی است

در پی ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از آغاز تدوین طرحی جدید با هدف عضویت فلسطین در سازمان‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) پس از نشست خود که به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام‌الله برگزار شد، اعلام کرد که از کمیته سیاسی خود خواسته است تا هرچه سریعتر طرحی را جهت عضویت فلسطین در سازمان‌های بین‌المللی وابسته به سازمان ملل تدوین کند.

این کمیته با بیان اینکه اجازه ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و غارت اراضی فلسطینی را نمی‌دهد، اعلام کرد که تمامی رخدادها بر این تاکید دارد که تل‌آویو درصدد است زمان مذاکرات را طولانی‌تر کرده تا بدین ترتیب شهرک‌سازی‌های خود را گسترش دهد.

این کمیته زمانی را برای آغاز تدابیر لازم جهت پیوستن فلسطین به نهادهای بین‌المللی اعلام نکرده است، اما تاکید کرد: شکست در روند سیاسی کنونی به دلیل ادامه مواضع و اقدامات دولت اسرائیل و گسترش بی‌سابقه شهرک‌سازی‌ها است.

این کمیته همچنین هشدار داد: تا زمانی که روند سیاسی متکی به قوانین بین‌المللی نباشد که براساس آن‌ها اشغالگری‌ها باید پایان یابد و کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شود و حقوق آوارگان فلسطینی تضمین شود، این مذاکرات سیاسی کنونی محکوم به شکست خواهد بود.

انتهای پیام

کد N58955

وبگردی