آفتاب

عراقچی: هنوز رایزنی برای زمان و مکان ملاقات ظریف و اشتون صورت نگرفته

عراقچی: هنوز رایزنی برای زمان و مکان ملاقات ظریف و اشتون صورت نگرفته

فارس نوشت:

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان درباره مذاکرات اشتون و ظریف درباره گام نهایی توافق ژنو، با بیان اینکه انتظار داریم این ملاقات ظرف هفته‌های آینده صورت گیرد، یادآور شد که هنوز زمان و مکان این ملاقات نهایی نشده است.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره توافق ژنو در ماه فوریه، اظهار داشت: توافق کلی ما با 1+5 این بود که زمانی گام اول اجرایی شد در فاصله کوتاهی مذاکرات مربوط به گم نهایی آغاز شود که این مذاکرات نیازمند ملاقات اولیه بین آقای ظریف و خانم اشتون است.

وی با بیان اینکه این ملاقات در دستور کار طرفین قرار دارد، اضافه کرد: انتظار داریم که این ملاقات ظرف هفته‌های آتی یا در حاشیه اجلاس‌های بین‌المللی همچون نشست امنیتی مونیخ و یا اجلاس داووس صورت گیرد یا ممکن است خانم اشتون تصمیم بگیرد که به تهران سفر کند که ما از این سفر استقبال می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه کشورمان در عین حال یادآور شد که هنوز هیچ رایزنی درباره زمان و مکان این ملاقات بین دو طرف صورت نگرفته است.

عراقچی همچنین از تعویق مذاکرات ایران و آژانس که قرار بود 21 ژانویه (اول بهمن) در تهران برگزار شود خبر داد و افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است این مذاکرات در تاریخ 9 بهمن (8 فوریه) در تهران برگزار شود.

وی از سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در تاریخ 28 دی ماه و به منظور نظارت بر اجرای توافق ژنو خبر داد.
/27220

 

کد N58809

وبگردی