آفتاب

نشست مقامات دفاعی آمریکا و کره‌جنوبی برای بررسی تهدیدهای کره‌شمالی

نشست مقامات دفاعی آمریکا و کره‌جنوبی برای بررسی تهدیدهای کره‌شمالی

وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد، آمریکا و کره‌جنوبی یک نشست دفاعی بلندپایه را جهت بحث درباره راههای مقابله با تهدیدهای برنامه هسته‌ای و سلاحهای کشتارجمعی کره‌جنوبی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ،‌ کمیته مسئول سیاستگذاری بازدارندگی کره جنوبی قرار است از امروز (سه شنبه) سومین نشست خود را به مدت دو روز در محل فرماندهی اقیانوسیه آمریکا در جزیره هاوایی برگزار کند تا درباره چگونگی اعمال یک راهبرد دو جانبه برای بازدارندگی سنجیده علیه برنامه تسلیحاتی کره جنوبی بحث شود.

این نشست پس از آن برگزار می شود که وزرای دفاع این دو کشور هم‌پیمان سال گذشته میلادی به امضای یک راهبرد بازدارندگی سنجیده برای تقویت چتر هسته ای آمریکا به روی شبه جزیره کره به دنیال سومین آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه فوریه 2013 پرداختند.

ریو سه سئونگ، معاون وزیر دفاع کره جنوبی قرار است طی این نشست با همتایان آمریکایی خود از جمله الاین بون، معاون سیاستگذاری دفاع موشکی و هسته ای وزیر دفاع آمریکا و دیوید هلوی، معاون آسیای شرقی وزیر دفاع آمریکا به منظور بهبود قابلیت عملیات مشترک دیدار داشته باشد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه خود تصریح کرد: در این نشست دو کشور همپیمان به بحث درباره راهبرد بازدارندگی سنجیده و این که چطور یک سیاست بازدارندگی جامع را برای مقابله با تهدید ایجاد شده از سوی برنامه هسته ای و سلاح های کشتار جمعی کره شمالی اعمال کنند خواهند پرداخت.

انتهای پیام

کد N58802

وبگردی