آفتاب
مسوول نمایندگی جامعه المصطفی در ترکیه:

هم اندیشی نخبگان ،وحدت مسلمان را در پی دارد

هم اندیشی نخبگان ،وحدت مسلمان را در پی دارد

آنکارا-ایرنا- مسوول نمایندگی دانشگاه جامعه المصطفی در ترکیه گفت: هم اندیشی دانشگاهیان و حوزویان در مباحث مختلف موجب وحدت مسلمانان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ˈ رسول عبداللهی ˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت با بیان این مطلب بر ضرورت اتحاد مسلمانان جهان تاکیدکرد.

وی گفت : پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وحدت تمامی جهانیان با گرایشات مختلف قومی ، مذهبی و دینی بود و یکی از راه کارهای رسیدن به این هدف هم اندیشی دانشگاهیان و حوزویان است.

عبداللهی افزود : نشست نخبگان مذاهب مختلف اسلامی و هم اندیشی در خصوص موانع ایجاد وحدت بین مسلمانان گام نخست برای رسیدن به وحدت مسلمانان جهان است در غیر این صورت این امر میسر نخواهد شد.

مسوول نمایندگی دانشگاه جامعه المصطفی در ترکیه بر لزوم وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی تاکید کرد و گفت : تلاش دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان خود دلیلی آشکار بر لزوم وحدت بین تمامی مسلمانان است.

او در ادامه اظهارداشت : حفظ وفاق و وحدت بین مسلمانان سد محکمی در مقابل تلاش دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی خواهد بود و برای رسیدن به این هدف باید همانطور که قرآن کریم فرموده است به ریسمان خدا چنگ بزنیم .

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که به ریسمان خدا چنگ بزنیم ، هیچ دشمنی نمی تواند به صفوف مسلمانان نفوذ کند و در غیر این صورت اگر رخنه ای در این صفوف ایجاد شود ، دشمنان جهان اسلام از آن روزنه استفاده خواهند کرد.

خاورم ** 230**1586
کد N58673

وبگردی