آفتاب

گام های بلند در روابط ایران و اروپا

گام های بلند در روابط ایران و اروپا

کاردار سفارت لهستان در تهران اعلام کرد که «رادوسلاو سیکروسکی» Radoslaw Sikroski وزیر امور خارجه این کشور اوایل ماه مارس (اسفند ماه) به تهران سفر خواهد کرد.

پیوتر کوزلوسکی Piotr Kozlowski روز سه شنبه با اعلام این خبر، به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت که این سفر با هدف توسعه روابط تهران – ورشو به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری صورت خواهد گرفت.

رادوسلاو سیکروسکی از سال 2007 تا کنون ریاست دستگاه دیپلماسی لهستان را برعهده داشته و پیش از این مسوولیت نیز عهده دار مسوولیت های مهمی از جمله وزیر دفاع ملی، معاون وزیر خارجه و معاون وزیر دفاع ملی بوده است.

با امضای توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5، افزایش قابل توجهی در سفر هیات های سیاسی، تجاری، اقتصادی و پارلمانی از نقاط مختلف جهان به ویژه کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به ایران ایجاد شده و لهستان نیز به عنوان عضوی از این اتحادیه بخوبی نسبت به اهمیت ظرفیت های ایران به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری واقف است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دولت وقت لهستان از جمله کشورهایی بود که از ابتدا نظام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت. در این دوران همکاری های و رایزنیهای سیاسی بیشتر به صورت تبادل هیات های عالیرتبه در سطح مقامات عالی رتبه پارلمانی، وزیران و معاونین وزیران بوده است .

این همکاری ها در زمان حاضر نیز بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان در قالب رایزنی های سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی در سطوح مختلف با تبادل هیات های سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی ادامه دارد و با توجه به تحولات اخیر مربوط به توافق ژنو، دوکشور شاهد افزایش همکاری های دوجانبه خواهند بود.

سیام ** 1723**1535
کد N58584

وبگردی