آفتاب

مصلای اصفهان بالغ شد و تکمیل نشد!

مصلای اصفهان بالغ شد و تکمیل نشد!

یک عضو هیئت مدیره مصلای اصفهان گفت: به شرط تحقق اعتباراتی که از سوی دولت و سایر ارگان‌ها قرار است به تکمیل مصلی اختصاص داده شود، بخشی از این بنا تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، درباره واگذاری مدیریت مصلی اصفهان به سید حسن خمینی اظهار کرد: هیئت امنای مصلی اصفهان بر اساس اساسنامه‌ای که به تصویب اوقاف رسیده متشکل از آیت‌الله طاهری، استاندار و شهردار وقت اصفهان بوده است. آیت الله سید حسن خمینی نیز توسط آیت الله طاهری به عنوان جانشین انتخاب شده بودند.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته هیئت امنا در خصوص مصلی، گفت: در این جلسه مقرر شد تا برنامه‌های انجام شده و برنامه‌های آینده مصلی، تشریح و بررسی شود.

این عضو هیئت مدیره مصلای اصفهان با بیان اینکه این بنا دارای دو قسمت است، ادامه داد: قسمت اول این بنا مربوط به قسمت اصلی و جایی است که نماز جمعه و تجمعات در آن برگزار می‌شود و قسمت دوم مربوط به حاشیه‌های مصلی مثل سالن‌های فرهنگی و ورزشی است که قرار بود در فاز بندی انجام شود، اما نشده است.

معین تصریح کرد: قسمت اصلی مصلی در برنامه ارائه شده قرار بود با حداقل امکانات راه اندازی شود، اما این اتفاق نیفتاده است و در برنامه آینده مقرر شد که تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مصلی تکمیل شود و سالن‌های آن نیز تجهیز شود. همچنین پوشش سقف مصلی نیز قرار است از شیشه به مصالح دیگر تغییر کند چرا که علاوه بر هزینه قابل توجه تامین شیشه‌های مورد نیاز مجموعه، نوع شیشه مورد استفاده در کشور تولید نمی‌شود و باید وارد شود.

وی اظهار کرد: کارشناسان و مشاوران تغییرات نقشه‌ها را منظور کرده‌اند و قرار شده است برای تامین منابع مالی مقداری از زمین‌های مالمیک مصلی به فروش برسد و البته فروش‌ این املاک با رعایت صلاح مجموعه انجام خواهد شد.

این عضو هیئت مدیره مصلای اصفهان با اشاره به اینکه استاندار اصفهان قول مساعد برای که تزریق کمک دولتی را به مصلی داده‌ است، افزود: تاکنون 20 میلیارد تومان اعتبار دولتی به مصلی اختصاص یافته و دو برابر این مبلغ از سایر منابع و کمک‌های مردمی، موقوفات و توسعه منابع تامین شده است.

معین اضافه کرد: برای تسریع در انجام امور مصلی، شهردار اصفهان و معاون عمرانی استاندار نیز به هیئت مدیره اضافه شدند تا اعتبارات و مشکلات ساخت و ساز بدون مشکل پیش برود.

وی در پاسخ به سؤال که آیا املاک انتخاب شده برای فروش در محدوده میراث تاریخی نیستند؟ تاکید کرد: این بنا خارج از محدوده میراثی اصفهان قرار دارد و هیچ قسمتی از آن در محدوده میراثی شهر اصفهان قرار ندارد، اما هیئت مدیره خود را مکلف کرده است که هر گامی که بر می‌دارد میراث فرهنگی را در جریان بگذارد و هنوز هم بر این حرف تاکید دارد.

این عضو هیئت مدیره مصلای اصفهان گفت: از طرف سازمان اوقاف کشور و اداره کل اوقاف استان اصفهان برای تکمیل مصلی اعتبار قابل ملاحظه‌ای پرداخت نشده است بلکه تاکنون از درآمدهای خود مصلی و هم‌چنین مبالغی از طرف دولت‌های آقایان هاشمی و خاتمی اختصاص یافته و برای تکمیل بنا استفاده شده است. اوقاف، بودجه‌ای مجزا و مشخصی برای آن در نظر نگرفته است.

معین افزود: اگر اعتباراتی که قول داده شد از دولت و ارگان‌های دیگر به مصلی اختصاص داده شود، محقق گردد شاید تا دو سال آینده قسمتی از مصلی برای انجام نماز جمعه و تجمعات مردمی تکمیل شود و البته باید گفت که این میزان پیشرفت بدون شک نیازمند مبلغی بیش از 20 میلیارد تومان است که امیدواریم برآورده شود.

کد خبرنگار: 13023

انتهای پیام

کد N58507

وبگردی