آفتاب

یک بازیگر مرد، مادر بزرگ نمایش «شمعدانی‌ها» شد

یک بازیگر مرد، مادر بزرگ نمایش «شمعدانی‌ها» شد

نمایش «شمعدانی‌ها» کار جدید ایوب آقاخانی در شرایطی به صحنه می‌رودکه یک بازیگر مرد در آن نقش یک مادر بزرگ را بازی می‌کند.

نمایش «شمعدانی‌ها» کار جدید ایوب آقاخانی در شرایطی به صحنه می‌رودکه یک بازیگر مرد در آن نقش یک مادر بزرگ را بازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،این نمایش کار جدید گروه تئاتر «پوشه» است که بعد از جشنواره تئاتر فجر به صحنه خواهد رفت.

پیش از این قرار بود فروغ قجابلگی نقش مادر بزرگ این نمایش را بازی کند اما به دلیل تداخل زمان تمرین نمایش «شمعدانی‌ها» با نمایش دیگری که قجابلگی در آن بازی داشت، این بازیگر فقط یک هفته توانست گروه اجرایی«شمعدانی‌ها» را همراهی کند و بعد از آن قرار شد وحید نفر به جای فروغ قجابگلی نقش مادر بزرگ را بازی کند.

آقاخانی درباره این جایگزینی به ایسنا گفت:چون شیوه کارگردانی این نمایش با نمایش‌های دیگرم متفاوت است، سعی کردم با جا به‌جایی بازیگران در نقش‌های مختلف و اتودهایی گوناگون، بهترین نتیجه را به لحاظ بازیگری بگیریم.

او با ابراز رضایت از شیوه بازی وحید نفر در نقش مادر بزرگ نمایش‌اش ادامه داد:در تمرین‌ها به این نتیجه رسیدم اتفاق مبارک‌تر آن است که وحید نفر که بازیگر توانمندی است، نقش مادر بزرگ نمایش را که دچار آلزایمر است، بازی کند و چون پروسه تمرین‌مان عالی بود، او را به عنوان بازیگر نقش مادر بزرگ حفظ کردم.

این نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر افزود:از اتفاقی که تاکنون در حوزه بازیگری افتاده بسیار راضی هستم اما به دلیل شیوه خاص کارگردانی این نمایش و بویژه به دلیل کمدی بودن آن و ریتم جنون آسایش، هنوز این چرخش‌ها ادامه دارد ولی وحید نفر قطعا نقش مادر بزرگ را بازی می‌کند. همچنانکه حضور حمید رضا نعیمی در نقش «اکبر» و آناهیتا همتی در نقش «فرشته» قطعی شده است ولی همچنان تمرین را به شکل متفاوتی پیش می‌بریم.

آقاخانی با اشاره به دیگر ویژگی‌های نمایش جدیدش ادامه داد:در نمایش «شمعدانی‌ها» هیچ چیز به اندازه ریتم و بازی مهم نیست.

او همچنین از پیوستن علی میلانی به گروه بازیگران این نمایش خبر داد و یادآور شد:پیش‌تر در نمایش «فصل خون» با ایشان همکاری د اشتم و حالا مدتی است که ایشان به گروه بازیگران «شمعدانی‌ها» پیوسته‌اند.

به گزارش ایسنا، نمایش «شمعدانی‌ها» نوشته و کار ایوب آقاخانی دومین اثر کمدی گروه تئاتر«پوشه» است که بهمن ماه امسال در تالار «حافظ» اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

کد N58476

وبگردی