آفتاب
با حضور 86 کشور از سراسر جهان؛

سازمان ملل، بزرگترین برنامه کمک‌رسانی به مردم سوریه را آغاز می‌کند

سازمان ملل، بزرگترین برنامه کمک‌رسانی به مردم سوریه را آغاز می‌کند

سازمان ملل فردا (چهارشنبه) بزرگترین کمپین جمع آوری کمک برای مردم سوریه را در کویت برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کویت فردا میزبان دومین کنفرانس کشورهای اهداکننده به سوریه است.

در این کنفرانس که بزرگترین کمپین سازمان ملل برای جمع‌آوری کمک به مردم جنگ زده سوریه است، نمایندگانی از 86 کشور جهان حضور خواهند داشت.

عبدالله المعتوق، رئیس "هیات بین‌المللی خیریه اسلامی" در کویت با اعلام این خبر تاکید کرد که نشست مذکور به ریاست بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و با حضور سران کشورهای جهان برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اسامی کشورها و نمایندگان شرکت‌کننده در این نشست اشاره‌ای نکرد.

هدف از این نشست جمع‌آوری مبلغ شش میلیارد دلار برای کمک به مردم جنگ‌زده سوریه است.

بان کی مون در این خصوص گفت: سوریه هم‌اکنون در وضعیتی "بحرانی" به سر می‌برد و نیمی از مناطق مسکونی و 40 درصد از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند و این در حالی است که بیمارستان‌هایی که هم‌اکنون در حال خدمات‌رسانی هستند نمی‌توانند به شکل طبیعی به بیماران و مجروحان رسیدگی کنند.

والری ‌آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز در این خصوص تصریح کرد: سازمان ملل تمام تلاش خود را برای کمک به کودکان و مردان و زنانی که از بحران سوریه آسیب‌ دیده‌اند به کار خواهد بست.

وی افزود: سازمان ملل قصد دارد حدود 6.5 میلیارد دلار برای کمک به مردم سوریه جمع‌آوری کند.

در همین راستا، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت روز دوشنبه از مردم کویت و شهروندان خارجی مقیم در این کشور خواست در کمپین سازمان ملل برای کمک به شهروندان سوری در داخل و خارج از این کشور شرکت کنند.

از سوی دیگر، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز امیدواری نسبت به موثر بودن کنفرانس کشورهای اهداکننده به سوریه در کاهش رنج مردم این کشور از میزبانی کویت برای برگزاری این کنفرانس قدردانی کرد.

در همین راستا، "هیات بین‌المللی خیریه اسلامی" که مقر آن در کویت است، اعلام کرد: در راستای برگزاری کنفرانس کشورهای اهداکننده به سوریه موسسات خیریه وابسته به این سازمان در تلاشند تا 250 میلیون دلار برای کمک به مردم سوریه جمع‌آوری کنند.

ولید السیف، از مسئولان هیات بین‌المللی خیریه اسلامی در این خصوص گفت: موسسات خیریه کویت متعهد شده‌اند که 142 میلیون دلار از مبلغ فوق را جمع‌آوری کنند.

سازمان ملل پیشتر تاکید کرد مبالغی که در جریان کنفرانس کشورهای اهداکننده به سوریه جمع‌آوری خواهد شد برای کمک‌رسانی به حدود شش میلیون سوری آواره در داخل کشور و 2.7 میلیون پناهنده به کشورهای همجوار هزینه خواهد شد.

این در حالی است که آژانس‌های کمک‌رسانی وابسته به سازمان ملل اعلام کردند مبالغی که برای کمک به مردم سوریه جمع‌آوری می‌شود همچنان ناکافی است.

انتهای پیام

کد N58457

وبگردی