آفتاب
حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

پایبندی 1+5 به اجرای توافق ژنو به نفع آنها خواهد بود

پایبندی 1+5 به اجرای توافق ژنو به نفع آنها خواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پایبندی گروه 1+5 بر اجرای تعهدات ژنو گفت که هرگونه اخلال در روند توافق‌نامه نشان‌دهنده این است که گروه 1+5 با مشکل‌تراشی به دنبال حل مسأله نیست.

باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: توافق ژنو تعهدی گام به گام است که اگر ما براساس توافق عمل کنیم آنها نیز نباید اقدامی مغایر توافق انجام دهند.

وی افزود: متأسفانه ما امتیازات بسیاری به طرف مقابل داده‌ایم که انتظار می‌رود در مرحله اجرای توافق‌نامه اقدامات گام به گام برداشته شود تا ضمن رسیدن به اهداف طرف مقابل طمعی نداشته باشد چون در برخی مواقع جمهوری اسلامی در مواردی انعطاف بیشتری نشان می‌دهد که این باعث سوءاستفاده طرف های مقابل می‌شود.

به گفته حسینی، باید براساس توافق ژنو عمل شود و از هرگونه افراط و تفریطی پرهیز گردد.

وی همچنین گفت که انتظار می‌رود گروه 1+5 نیز به توافق ژنو پایبند باشند و آن را عملیاتی کنند چون در غیر این صورت این موضوع را به دنیا اثبات می‌کند که به دنبال مشکل تراشی و عدم حل مسأله هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه کارشکنی رژیم صهیونیستی در اجرای توافق ژنو تأثیری نخواهد داشت، گفت: رژیم صهیونیستی بداند در صورت کارشکنی باز هم جمهوری اسلامی با اقتدار به کارش ادامه می‌دهد و هیچ کاری هم از دست این رژیم برنمی‌آید. به طورکلی رژیم صهیونیستی، آمریکا و هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی اراده ملت را بگیرد و اکنون نوبت طرف های غربی است که به امضاء توافق‌نامه ژنو پایبند باشند.

وی با تاکید بر لزوم شنیدن صدای واحد در مورد مذاکرات هسته‌ای در داخل کشور و انعکاس آن به دنیا گفت: تاکنون نگرانی در مورد توافق ژنو به دلیل طولانی شدن شروع اجرای آن وجود داشت، اما اکنون که مشخص شده است چه زمانی قرار است توافق اجرایی شود نمایندگان و صاحب‌نظران باید تلاش کنند در این را همراه باشند.

حسینی افزود: اگر در ادامه راه اشکالات دیده شد، بحث دیگری است ولی اکنون زمان همراهی و برداشتن گام‌های یکسان است. امیدواریم که طرف مقابل نیز آگاهانه به توافق ژنو پایبند باشد تا به اهدافی که می‌خواهیم برسیم.

انتهای پیام

کد N58437

وبگردی