آفتاب

بان کی مون برای دیدار با نوری المالکی راهی عراق شد

بان کی مون برای دیدار با نوری المالکی راهی عراق شد

نیویورک، ایرنا - بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به منظور دیدار و گفت وگو با نوری المالکی نخست وزیر عراق صبح امروز به وقت محلی وارد بغداد شد.

به گزارش ایرنا ˈمارتین نسیرکیˈ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت : بان کی مون به منظور گفت وگو با مقام های عراقی درباره مسایل امنیتی و سیاسی جاری در عراق به آن کشور سفر کرده است.

وی اظهار داشت بان کی مون در سفر یک روزه خود به بغداد، ضمن ابراز نگرانی شدید از حوادث اخیر در عراق، با مقام های این کشور درخصوص یافتن راههایی به منظور خاتمه دادن به بحران های اخیر در عراق و سوریه رایزنی کرد.

سخنگوی بان کی مون افزود : دبیرکل سازمان ملل در بغداد باردیگر از سران کشورهای جهان خواست به منظور کمک و تامین نیازهای فوری و بشردوستانه به آوارگان سوریه اهتمام بیشتری بورزند.

وی تاکید کرد باتوجه به اینکه دو روز دیگر کنفرانس استمداد جهانی به منظور درخواست مشارکت مالی همه کشورها جهت حل بحران سوریه و کمک به آسیب دیدگان این بحران در کویت برگزار می شود،بان کی مون باردیگر خواستار کمک همه کشورها به مردم بحران زده سوری شد.

نسیرکی افزود : بان کی مون در سفر یک روزه خود به بغداد با نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر خارجه درباره حوادث اخیر در عراق گفت وگو کرده است.

وی افزود : بان کی مون در کنفرانس خبری مشترک با نوری المالکی تاکید کرده است که مردم عراق به رهبران خود برای طراحی و تبیین آینده ای روشن چشم امید بسته اند.

اروپام 1908
کد N58008

وبگردی