آفتاب
تحولات آسیا/

هشدار فیلیپین درباره قاچاق کودکان/ افزایش تلفات آتش سوزی در جنگل های استرالیا

هشدار فیلیپین درباره قاچاق کودکان/ افزایش تلفات آتش سوزی در جنگل های استرالیا

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: کشته و زخمی شدن 50 نفر بر اثر سیل در فیلیپین، آتش سوزی در جنگل های غرب استرالیا و ادامه تهدیدات ژاپن علیه چین از جمله خبرهای مربوط به شرق قاره آسیا به شمار می روند.

ژاپن

گلوبال تایمز با اشاره به افزایش تنش های ارضی توکیو و پکن از ادامه تهدیدات نظامی ژاپن علیه چین در زمینه منازعات بر سر تملک جزایر دیائویو در دریای شرقی خبر داد و نوشت چین نیز در این اوضاع ساکت ننشسته و کشتی های گشت زنی خود را به اطراف این جزایر اعزام کرده است.

استرالیا

آسوشیتدپرس نیز از کشته شدن یک نفر و مفقود شدن چهار فرد دیگر بر اثر وقوع آتش سوزی گسترده در جنگل های غرب استرالیا خبر داد و به نقل از "آلن گیل" سخنگوی بخش آتش نشانی استرالیا نوشت: وزش بادهای شدید باعث شعله ورشدن آتش در منطقه هوویا در تپه های جنگلی نزدیک شهربندری پرت در غرب این کشور شده است، به طوریکه شعله های آتش تا ارتفاع 20 متری نیز دیده می شوند.

سخنگوی بخش آتش نشانی استرالیا با اشاره به افزایش دمای هوا به 43 درجه سانتیگراد در سواحل غربی استرالیا در دو روز گذشته اعلام کرد خطر آتش سوزی جنگل ها و مراتع در این کشور به دلیل شرایط آب و هوایی افزایش یافته است.

فیلیپین

خبرگزاری رسمی فیلیپین نیز از کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن 37 فرد دیگر براثر وقوع سیل و رانش زمین در این کشور خبر داد و گزارش داد بیش از 26 هزار نفر از ساکنان مناطق جنوب شرقی این کشور به اماکن امن منتقل شده اند.

لیزا مازو سخنگوی شورای ملی مدیریت و کاهش بلایای طبیعی فیلیپین با اشاره به مفقود شدن هفت نفر اعلام کرد که بیش از 132 هزار نفر از ساکنان 10 استان جنوب شرقی فیلیپین تحت تاثیر سیل و رانش زمین قرار گرفته اند.

مقامات دولتی فیلیپین اعلام کردند که دولت اقدامات لازم را برای جلوگیری از قاچاق احتمالی انسان از جمله کودکان در مناطق توفان زده انجام داده است.

اندونزی

سوتوپو نوگروهو سخنگوی آژانس مدیریت بلایای طبیعی اندونزی در گفتگو با شینهوا با اشاره به احتمال جاری شدن سیل مجدد در این کشور اعلام کرد که مقامات اندونزی اقدامات لازم را برای جلوگیری از آوارگی بیشتر مردم انجام داده اند و هم اکنون پنج هزار نفر در اندونزی آواره هستند.

کد N57712

وبگردی