آفتاب

ایتالیا احداث واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی را تقبیح کرد

ایتالیا احداث واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی را تقبیح کرد

رم - ایرنا - وزارت خارجه ایتالیا با ابراز نگرانی از تصمیم رژیم صهیونیستی پیرامون احداث واحدهای جدید مسکونی در سرزمین های اشغالی آنرا مانعی برای صلح دانست.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه ایتالیا در بیانیه ای از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه شهرک سازی و احداث واحد های جدید مسکونی در سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی و ناامیدی کرد.

در این بیانیه کوتاه آمده است: وزارت خارجه ایتالیا مطابق با آنچه تاکنون از سوی اتحادیه اروپا در خصوص غیر قانونی بودن توسعه شهرک سازی بر اساس حقوق بین المللی اعلام کرده، تاکید می کند که تصمیم اسراییل مبنی بر احداث واحدهای جدید مسکونی باعث پیچیده شدن مذاکرات صلح می شود.

در ادامه این بیانیه خوانده می شود: در این مرحله باید از هر اقدامی که باعث تخریب مذاکرات، که فرصتی استثنایی برای رسیدن به صلح و عدالت دراز مدت است، خود داری کرد.

رسانه های ایتالیایی نیز طرح احداث واحدهای جدید مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را مین گذاری و مانعی جدید برای روند صلح اعلام کردند. شبکه خبری دولتی ˈ رای نیوز 24 ˈ ایتالیا با عنوان ˈ اسراییل اعلام احداث واحدهای جدید مسکونی کردˈ نوشت: این تصمیم ضربه ای دیگر از سوی اسراییل به مذاکرات صلح با فلسطینیان و مین گذاری جدید اسراییل علیه صلح و تلاش های دیپلماتیک جان کری وزیر خارجه آمریکا است.

این شبکه همچنین اعلام کرد: البته ظاهرا طرح احداث واحدهای مسکونی تنها مانع ادامه روند صلح نیست بلکه نتانیاهو به صراحت اعلام کرده است که قصد انجام هیچ مصاله ای با فلسطینیان در قبال بیت المقدس را ندارد و این شهر را پایتخت ابدی، واحد و غیر قابل تقسیم رژیم یهودی خواند.

آژانس خبرنگاری ایتالیا ˈآجیˈ نیز با عنوان ˈروند صلح با مشکل مواجه شد، اسراییل اعلام احداث 1800 واحد مسکونی کردˈ نوشت: روند مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطین پس از اعلام برنامه احداث واحدهای جدید مسکونی از سوی اسراییل بار دیگر با مشکل مواجه شد.

آجی افزود: اسراییل از برنامه احداث 1800 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس و نوار اردن خبر داد و قرار است 1076 واحد مسکونی در بیت المقدس شرقی و 801 واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن بسازد.

آجی نوشت که این تصمیم رژیم صهیونیستی باعث به خطر افتادن مذاکرات صلح که پس از سه سال توقف کامل از تابستان گذشته اغاز شده بود می شود.

اروپام/2171 **1514
کد N57661

وبگردی