آفتاب
اخبار عراق/

واکنش عمار حکیم به کشته شدن نظامیان در الانبار/ دریافت محموله های سلاح روسی و آمریکایی

واکنش عمار حکیم به کشته شدن نظامیان در الانبار/ دریافت محموله های سلاح روسی و آمریکایی

واکنش رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به کشته شدن چهار نظامی عراقی به دست گروههای مسلح در الانبار، دریافت سلاحهای آمریکایی و روسی،کشف پنج موشک در شمال بغداد و انفجار منزل رئیس پلیس جدید فلوجه از مهمترین تحولات آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الفرات نیوز، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به جنایت تروریستهای داعش در کشتار چهار سرباز عضو نیروهای ویژه در استان الانبار به خانواده این نظامیان تسلیت گفت و افزود: هرگز خون این نظامیان هدر نمی رود و ما خواستار خویشتنداری و دوراندیشی برای گرفتن فرصت از کسانی است که در کمین عراق نشسته اند.

از سوی دیگر پایگاه النهرین به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن جمعه دهم ژانویه2014 موشک انداز موسوم به آتش جهنم را تحویل عراق داده است.

این منابع افزودند: آمریکا به دقت حوادث عراق را رصد می کند و مسئولان آمریکایی به طور دائم با رهبران عراقی در حال رایزنی هستند و واشنگتن محموله موشکهای هوا به زمین تحویل داده است و درصدد تحویل تعدادی پهپاد دیگر است.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراقی از کشف پنج موشک در التاجی در شمال بغداد خبر دادند.

یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد: در اثر انفجار بمب در الاعظمیه در شمال بغداد سه غیر نظامی زخمی شدند.

در اثر انفجار بمب در شمال موصل چهار نفر زخمی شدند. یک منبع وابسته به پلیس در استان نینوی اعلام کرد: نیروهای امنیتی 9 تروریست را بازداشت و 67 بمب و مواد منفجره کشف کردند.

از سوی دیگر افراد مسلح ناشناس ساختمان پلیس فلوجه را منفجر کردند.

این درحالی است که یک منبع عالی رتبه در وزارت دفاع عراق اعلام کرد: 56 توپ و 32 خودرو زرهی ساخت روسیه به بندر ام قصر در بصره وارد شده است.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق به المدی پرس گفت: انفجار بمب کارگذاشته شده در منطقه السیدیه در جنوب بغداد سبب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد.

منابع امنیتی در استان دیالی از انفجار سه منزل در شمال شرق بعقوبه خبر دادند.

المدی برس بدون ذکر جزئیات انفجار منزل رئیس پلیس جدید فلوجه اشاره کرد.

از سوی دیگر شبکه المیادین از درگیری های شدید میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی در منطقه الرفیع در غرب استان کربلا در جنوب عراق خبر داد.

المیادین همچنین به سفر هیئت پارلمانی عراق به ریاست اسامه النجیفی به آمریکا اشاره کرد.

یک منبع وابسته به پلیس نینوی اعلام کرد: در اثر انفجار بمب در داخل یکی از ساختمانها در ناحیه القیاره در جنوب موصل شش نفر زخمی شدند.

این در حالی است که طارق حرب از کارشناسان عراقی با اشاره به طرح عمار حکیم درباره الانبار اعلام کرد: طرح عمار حکیم برای الانبار مشابه طرح مارشال برای بازسازی آلمان پس از جنگ بود.

وی افزود: این طرح از سوی همه گروههای سیاسی مورد تایید قرار گرفته است.

کد N57559

وبگردی