آفتاب

دیدار سنیوره و بری / روزنه ای برای بازگشت آرامش به لبنان

دیدار سنیوره و بری / روزنه ای برای بازگشت آرامش به لبنان

بیروت - ایرنا - « فواد سنیوره» رییس فراکسیون جریان المستقبل در مجلس نمایندگان لبنان روز دوشنبه با « نبیه بری» رییس جنبش شیعی امل و رییس این مجلس دیدار کرد، دیداری که ناظران از آن به عنوان روزنه ای برای بازگشت آرامش به لبنان یاد کرده اند.

به گزارش ایرنا ، سنیوره بعداز این دیدار که در محل اقامت نبیه بری موسوم به «عین التینه» برگزار شد، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این دیدار مفید و سازنده بود.

نخست وزیر پیشین لبنان با تبریک سالروز میلاد رسول گرامی اسلام (ص) گفت که امیدواریم این مناسبت بزرگ ، برای ملت لبنان خیر و آغازی برای ورود لبنان به مسیر آرامش و ثبات باشد.

وی گفت که با نبیه بری درباره مسائلی که همه لبنانی ها در این شرایط با آنها درگیرهستند ، گفت وگو کردم.

سنیوره افزود : دوست دارم که بگویم این دیدار خوب و مفید بود و ما مشورت ها و رایزنی ها را برای تشکیل دولت جدید ادامه می دهیم تا امور وارد مسیری درست شود.

لبنان مدتی است با مشکلات امنیتی و سیاسی زیادی ناشی از تشکیل نشدن دولت جدید بعداز حدود 10 ماه و جنایات گسترده گروه های تکفیری تروریستی است.

برای برون رفت لبنان از این شرایط خطرناک و حساس که بعداز یک دوره بگومگوهای سیاسی همزمان با انفجارهای تروریستی و حمله به مقرهای ارتش لبنان درمناطق مختلف این کشور به اوج خود رسید، رایزنی ها و مشورت های گسترده میان جریان های سیاسی آغاز شد.

دیدار سنیوره و بری آخرین و شاید مهمترین این دیدارها و مشورت ها باشد.

خاورم ** 1324
کد N57512

وبگردی