آفتاب

عملیات احداث یک نیروگاه اتمی 2800 مگاواتی در هند آغاز شد

عملیات احداث یک نیروگاه اتمی 2800 مگاواتی در هند آغاز شد

دهلی نو - ایرنا - طرح احداث یک نیروگاه اتمی 2800 مگاواتی در ˈگراکپورˈ واقع در ایالت اوتارپرادش هند دوشنبه با حضور مان موهان سینگ نخست وزیر این کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری تایمز هند ؛ عملیات احداث این نیروگاه اتمی به رغم وجود برخی اعتراض ها و انتقادها نسبت به این طرح تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

آغاز این پروژه با اعتراض گروه های حافظ محیط زیست و اتحادیه ملی مردم هند روبرو شده و حضور نخست وزیر هند در مراسم آغاز این پروژه سبب افزایش حساسیت در برقراری امنیت در منطقه شده است.

با توجه به گزارش های منتشر شده ؛ بیش از دو هزار نیروی پلیس جهت برقراری امنیت به منطقه اعزام شده اند.

ˈشیوچاران اتریˈ رییس پلیس منطقه در ایالت اوتارپرادش در مصاحبه با خبرنگاران گفت: نیروهای امنیتی جهت اطمینان از امنیت نخست وزیر ، تمام این منطقه را تحت کنترل دارند.

گفتنی است پیش از این نیز ائتلاف های مختلف نسبت به صدمات زیست محیطی این گونه پروژه ها در نواحی مختلف هند اعتراض کرده بودند.

آنها بر این عقیده اند که ساخت این گونه نیروگاه های اتمی سبب تغییر اکوسیستم طبیعی می شود و در نتیجه زندگی مردم بومی این مناطق تحت تاثیر قرار می گیرد.

هند درحال حاضر دارای 21 راکتور اتمی فعال در نیروگاه های برق است. هند همچنین طرح های متعددی درنقاط مختلف این کشور برای احداث نیروگاه های اتمی جدید در دست اقدام دارد.

آساق** 2163** 589**1392
کد N57445

وبگردی