آفتاب

نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی از 25 بهمن در تهران برگزار می شود

نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی از 25 بهمن در تهران برگزار می شود

تهران - ایرنا - نهمین اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با شعار «مجالس اسلامی، همبستگی، عدالت، پیشرفت» از 25 بهمن به مدت 6 روز در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، این اجلاس در دوره زمانی 25 تا 30 بهمن ماه آتی (14 تا 19 فوریه 2014) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

پیش از برگزاری این اجلاس، در مجموع 9 نشست مختلف در محل هتل آزادی برگزار می شود که می توان به نشست کمیته های اجرایی، امور سیاسی و روابط خارجی، امور اقتصادی و محیط زیست اشاره کرد.

همچنین کمیته های «حقوق بشر، زن و خانواده»، «فرهنگی، قضایی و گفتگوی تمدنها و ادیان» و کمیته دایمی امور فلسطین در اجلاس تهران نشست دارند.

برگزاری کنفرانس سوم زنان نماینده مجالس اسلامی نیز یکشنبه 27 بهمن در هتل آزادی برگزار می شود و کمیته عمومی اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی نیز 28 بهمن در همین مکان برگزار می شود.

نهمین کنفرانس روسای مجالس کشورهای اسلامی نیز روزهای 29 و 30 بهمن در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

حداکثر تعداد کشورهای شرکت کننده در اجلاس های قبلی 32 یا 33 کشور و حداکثر تعداد روسای مجالس حاضر در نشست های قبلی 15 یا 16 رییس مجلس بوده است.

علاوه بر دعوت از 53 عضو این اتحادیه برای اجلاس تهران، 22 سازمان و نهاد منطقه ای و بین المللی به عنوان اعضای ناظر در نشست های تهران شرکت خواهند کرد.

همچنین با توجه به اینکه کشورهای آسیای میانه کمتر در نشست های قبلی این اجلاس حضور یافته اند، گسترش شرکت این کشورها در اجلاس تهران از دیگر اهداف برگزاری به شمار می رود.

با توجه به برگزاری پانزدهمین سالگرد تاسیس مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، قرار است مراسمی برای بزرگداشت آن برگزار شود که در همین راستا روسای 8 کنفرانس قبلی برای شرکت در این مراسم دعوت شده اند.

شعار اجلاس تهران مصوب در شورای سیاسی و ستاد برگزاری نهمین دوره این اجلاس «مجالس اسلامی، همبستگی، عدالت، پیشرفت» تعیین شده است.

علاوه بر اعضا و ناظرین از روسای مجالس، رواندا، نیجریه، بوسنی و هرزگوین، برونئی دار السلام، دومای دولتی روسیه و کنگره ملی خلق چین نیز به عنوان میهمان افتخاری به این اجلاس دعوت شده است.

سیام**2025**1535
کد N57281

وبگردی