آفتاب

شرمساری الیزه از رسوایی اخلاقی اولاند

شرمساری الیزه از رسوایی اخلاقی اولاند

تهران-ایرنا-ˈفرانسوآ کوپهˈرییس حزبˈجنبش اتحاد مردمی فرانسهˈبا انتقاد از رسوایی های اخلاقی فرانسوا اولاند رییس جمهوری سوسیالیست و چپگرای این کشور اعلام کرد: رسوایی اخلاقی اولاند به اعتبار ریاست جمهوری فرانسه آسیب زده و موجب شرمساری فرانسه و الیزه شده است.

به گزارش روزدوشنبه ایرنا، روزنامه فرانسوی ˈاکسپرسˈ در تازه ترین شماره خود نوشت: کوپه گزارش یک نشریه فرانسوی درمورد رسوایی اخلاقیˈ فرانسوآ اولاندˈ رییس جمهوری این کشور را برای وجهه ریاست جمهوری این کشور فاجعه بار خواند.

وی این مسئله را که فرانسه به جای قرار گرفتن در فهرست اخبار بین المللی، از اینکه فقط به خاطر فساد اخلاقی رییس جمهوری کشورش بر سر زبان ها افتاده، مایه تاسف و شرمساری خوانده است.

کوپه با تاکید بر احترام به حریم خصوصی افراد، ماجرای رسوایی اخلاقی اولاند را درسی برای او خواند و افزود : وقتی شخصی رییس جمهور می شود باید نسبت به چنین مسائلی هوشیارتر باشد.

ˈاروه مورنˈ وزیر دفاع سابق و رییس حزب ˈراست میانهˈ فرانسه نیز در گفت وگو با رادیوˈار. ت. الˈ فرانسه مسئله رسوایی اخلاقی اولاند را ˈبی اعتبار کردن مقام ریاست جمهوریˈخواند و آن را محکوم کرد.

انتقادهای شخصیت های اپوزیسیون و مخالف دولت چپگرای اولاند در روزهای اخیر پس از آن آغاز شد که نشریهˈکلوزهˈ در شماره روز جمعه خود طی گزارشی از ارتباط غیراخلاقی فرانسوا اولاند با ˈژولی گایهˈ یکی از بازیگران مشهور سینمای این کشور پرده برداشت.

ژولی گایه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2012میلادی یکی از طرفداران و حامیان تبلیغاتی فرانسوا اولاند بوده است.

سیل انتقادها علیه رییس جمهوری فرانسه به خاطر مسایل غیراخلاقی فاش شده درحالی است که فرانسوا اولاند طی دوسال گذشته به علت عملکرد بد اقتصادی دولت وی و تشدید بحران مالی و اقتصادی این کشور ازسوی نشریات، رسانه ها و شخصیت های سیاسی و اقتصادی بارها به باد انتقاد قرار گرفته شد.

مترجمام ** 9053 ** 1064
کد N57023

وبگردی