آفتاب

انگلیس با "تپلو‌ها" به جنگ کره شمالی می‌رود!

انگلیس با "تپلو‌ها" به جنگ کره شمالی می‌رود!

دیپلمات‌های انگلیسی سلاح محرمانه خود را برای شکست کره شمالی و همسو کردن این کشور با دیگر کشورها، برنامه تلویزیونی "تپلوها" (Teletubbies) می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، برنامه‌های تلویزیونی کودکان در میان چندین سریال کلاسیکی است که برای صادرات به کره شمالی در نظر گرفته شده‌اند.

اگر توافقی حاصل شود، مجموعه تلویزیونی تپلوها که در سراسر جهان نمایش داده شده‌، در تلویزیون دولتی کره شمالی نیز به نمایش در می‌آید.

کارشناسان وزارت امور خارجه انگلیس به شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی کمک می‌کنند تا برنامه‌های مناسب و غیر تهاجمی را به تلویزیون دولتی پیونگ یانگ بفروشد.

برنامه تلویزیونی تپلوها انتخاب شده چرا که چهار شخصیت آن یعنی "دیپسی"، "لالا"، "تینکی وینکی" و "پو" هیچ مکالمه‌ای ندارند.

اگر این اقدام موفقیت آمیز باشد درها را برای نمایش دیگر مجموعه‌های تلویزیونی انگلیس همچون "مستر بین" باز می‌کند.

یکی از منابع وزارت امور خارجه انگلیس به روزنامه ساندی تایمز گفت: سریال‌هایی که روش زندگی انگلیسی‌ را نشان می‌دهد، همچون "ساکنین شرق لندن" یا "زندگی خوب" نیز می‌توانند انتخاب‌های خوب و مناسبی باشند.

وی افزود: همیشه معتقدم مساله‌ای که باعث فروپاشی دیوار برلین شد مجموعه تلویزیونی "دالاس و داینستی" بودند و نه دیپلماسی سطح بالا، برنامه‌هایی که برای کره شمالی فرستاده می‌شوند نباید تهاجمی باشند همانند "مستر بین"، "ساکنین شرق لندن"، "خانم مارپل"، "پوآرو" یا "دکتر هو". شما نمی‌توانید مجموعه تلویزیونی "ارتش پدر" را که در رابطه با جنگ است برای این کشور بفرستید.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی مشترک نوشت: در یک مدت زمان طولانی این اقدام راه خوبی برای بهبود درک و فهم‌ها درباره جهان خارج در داخل یک برنامه بسته است.

انتهای پیام

کد N56826

وبگردی