آفتاب

تاکید یک استاد حوزه بر ترویج فرهنگ مهدویت از سوی رسانه‌ها

تاکید یک استاد حوزه بر ترویج فرهنگ مهدویت از سوی رسانه‌ها

یک استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: رسانه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت در تعطیلات تاریخی به سر می‌برند.

یک استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: رسانه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت در تعطیلات تاریخی به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سیدرضی موسوی گیلانی در همایش رسانه منتظر که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه رسانه‌ها تاکنون آن طور که باید و شاید در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت اقدام نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به شدت نیازمند برنامه سازی و تبلیغات در خصوص ترویج اسلام و به خصوص فرهنگ شیعی هستیم و رسانه‌ها برای تحقق این هدف ابزار مناسبی به شمار می‌آیند.

موسوی گیلانی افزود: رسانه‌های غربی امروزه تصور نادرستی در خصوص اسلام به جهانیان ارائه داده‌اند و برای تثبیت این تصور نادرست هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: اسلام هراسی، ایران هراسی، شیعه هراسی همه واژگانی هستند که توسط رسانه‌ها در بین مردم رواج داده شده‌اند، رسانه‌ها می‌توانند تفکرات مردم را تغییر دهند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم اظهار کرد: مهدویت در کشورهای غربی به عنوان وسیله‌ای برای به قدرت رسیدن ایران مطرح شده و از نظر غربی‌ها مهدویت بیشتر از آنکه یک ارزش و اعتقاد قلبی باشد یک مدل سیاسی برای برتری جویی شیعیان است.

وی تاکید کرد: غربی‌ها امروز با تمام توان برای مقابله با فرهنگ شیعی و مخدوش کردن چهره واقعی شیعیان در جهان می‌کوشند چرا که احساس می‌کنند شیعیان منافع آنان را با خطر مواجه می‌کنند.

موسوی گیلانی در پایان گفت: با توجه به نقش کلیدی رسانه‌ها در جهت دهی اذهان عمومی، مدیران رسانه باید بیش از پیش در خصوص ترویج فرهنگ شیعه و اندیشه‌های ناب اسلامی تلاش کنند تا بتوانند چهره واقعی مسلمانان را به جهان نشان دهند.

انتهای پیام

کد N56713

وبگردی