آفتاب

مطهری‌نژاد: اگر به ظرفیت داخلی توجه بیشتری می‌شد، تحریم‌ها به یک حربه تبدیل نمی‌شد

مطهری‌نژاد: اگر به ظرفیت داخلی توجه بیشتری می‌شد، تحریم‌ها به یک حربه تبدیل نمی‌شد

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: اگر به تاکیدات رهبری در مورد ضرورت تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توجه می‌شد،‌ امروز تحریم به یک ابزار فشار تبدیل نمی‌شد و استکبار از این مسأله به عنوان یک حربه علیه کشورمان استفاده نمی‌کرد.

میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "تکیه بر توان داخلی برای پیشرفت، یک ضرورت عقلانی و همچنین یک ضرورت امنیتی است"، خاطرنشان کرد: از این جهت این مسأله یک ضرورت عقلانی است که استعداد و ظرفیت‌های کشور اگر مورد استفاده قرار نگیرد، از بین می‌رود و زیان زیادی را به کشور وارد می‌کند.

وی همچنین گفت: تکیه بر ظرفیت داخلی یک ضرورت امنیتی نیز هست، چون اگر ظرفیت‌های داخلی را فعال نکنیم، مجبوریم برای برآورده کردن نیازهای کشور به ظرفیت‌های خارجی متکی شویم و وابستگی به کشورهای خارجی، استقلال کشور را به خطر می‌اندازد و موجب زیاده‌خواهی آنها می‌شود. کشورهای پیشرفته برای اینکه نیازهای صنعتی یا نظامی کشورهای دیگر را برآورده کنند آنها را به خود وابسته می‌کنند. در واقع تکیه نکردن بر ظرفیت‌های داخلی، امنیت ما را از بین می‌برد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان اینکه "رهبری در طول سالیان گذشته نسبت به استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید داشته‌اند"، خاطرنشان کرد: تاکید ایشان به این خاطر است که جامعه باید بیشتر به این مسأله توجه کند. اکنون می‌توان گفت مصداق هشدار ایشان در جامعه ما نمایان شده است.

مطهری‌نژاد در ادامه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی موجب ارتقای جایگاه ایران در بخش‌هایی مثل انرژی هسته‌ای و نانو تکنولوژی شده است، به گونه‌ای که ما اکنون در رتبه هشتم جهان در حوزه نانو تکنولوژی قرار داریم.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری همچنین با بیان اینکه "منابع انسانی مهم‌ترین منبع توسعه و پیشرفت هر کشور است"، تصریح کرد: نیروی انسانی می‌تواند منابع ثروت جامعه را برآورده کند و ذخایر ارزشمندی را در جامعه فعال سازد.

وی با اشاره به اینکه "رقابت‌های منفی جریان‌های سیاسی می‌تواند بر استفاده از نیروهای متخصص کشور تأثیر منفی بگذارد"، افزود: رقابت‌پذیری اگر در جهت ایجاد انگیزه برای تقویت منابع انسانی باشد، خوب است اما اگر رقابت به درگیری بیانجامد، هم منابع انسانی و هم انگیزه آنان هدر می‌رود.

مطهری‌نژاد در پایان اظهار کرد: دولت یازدهم در میان نیروهای متخصص انگیزه ایجاد کرده و آنها را به میدان آورده است. این اقدام دولت حرکت مثبتی است که بررسی میزان تأثیرگذاری آن، نیاز به زمان بیشتری دارد.

انتهای پیام

کد N56117

وبگردی