آفتاب

سیداحمد خاتمی: وجود اختلاف به مصلحت کشور نیست

سیداحمد خاتمی: وجود اختلاف به مصلحت کشور نیست

یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از توانمندی‌های داخلی برای حل مشکلات کشور، گفت: این ایده که مشکلات کشور با اعتماد به جامعه و نگاه به درون حل شود، از مواضع راهبردی مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: مقصود مقام معظم رهبری این است که ما باید توجه داشته باشیم نگاه به بیرون و امید به بیرون بویژه به قدرت‌های غربی که 35 سال است با نظام جمهوری اسلامی ایران درگیر هستند، مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای نمونه، آمریکا کشوری است که در طول 35 سال گذشته نشان داده هر جا به نفع ایران است، در مقابل منافع ایران ایستاده و کارشکنی کرده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نگاه مقام معظم رهبری این است که برای حل مشکلات کشور باید به توانمندی‌های داخل کشور توجه داشت و به نیروهای داخل کشور در عرصه‌های مختلف اعتماد کرد، چراکه بدون در پیش گرفتن این راه نمی‌توان بر مشکلات و همچنین دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران چیره شد.

سیداحمد خاتمی در برابر این پرسش که "اختلاف داخلی بین احزاب و گروه‌های مختلف چقدر می‌تواند مانع استفاده از توانمندی‌های داخلی برای توسعه شود؟" پاسخ داد: تردیدی نیست که وحدت در کشور ضرورت است و محور وحدت و فصل‌الخطاب، رهنمودهای مقام معظم رهبری است و از سوی دیگر طبق قانون اساسی همه نهادها موظف به اجرا کردن رهنمودهای رهبری هستند.

وی در پایان تاکید کرد: وجود اختلاف به مصلحت کشور نیست و آنچه که اختلاف‌زاست، زاویه پیدا کردن با قانون اساسی و ولایت است.

انتهای پیام

کد N56103

وبگردی