آفتاب

وکیلی: باید کارشناسان را از دعواهای سیاسی دور نگه داشت

وکیلی: باید کارشناسان را از دعواهای سیاسی دور نگه داشت

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه "ارج گذاشتن به عقل و هوش و دانشمند ایرانی لازمه توسعه داخلی و خودکفایی است"، تاکید کرد: باید بدنه کارشناسی جامعه را از دعواهای سیاسی دور نگه داشت.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم توجه به توان داخلی برای حل مشکلات، اظهار کرد: تنها راه برای پیشرفت کشوری مثل ایران که داعیه استقلال داشته و دشمنان بسیاری دارد، تکیه بر توان داخلی و خودکفایی است.

وی افزود: البته اعتماد به نفس ملی و شکل‌گیری این باور عمومی که محصولات داخلی برتری دارند از جمله پیش‌شرط‌های خودکفایی و رسیدن به استقلال است.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "این پیش‌فرض‌ها راه تحقق شعارهای ارزشی نظام در جهت خودکفایی داخلی است"، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه و پیش‌شرط توسعه است و مسئولان باید نیروی انسانی را به عنوان یک سرمایه ملی تلقی کنند.

وکیلی با بیان اینکه "نیروهای متخصص و کارشناس در کشور با بحران منزلت مواجه هستند"، گفت: باید مانند سایر کشورها تکلیف کار کارشناسی از بخش‌ سیاسی جدا شود. کارشناسان جامعه باید از بین فرهیختگان انتخاب شوند و امنیت شغلی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه "باید منزلت کارشناسی در ایران احیا شود"، افزود: وقتی کارشناسان و فرهیختگان ببینند جایگاه تولید فکر به افرادی داده می‌شود که فاقد صلاحیت برای این کار هستند، دچار بحران منزلت می‌شوند و ممکن است ترجیح دهند کشور را رها کنند.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه "ممکن است فضای سیاست‌زدگی موجب شود که با رفت و آمد دولت‌ها، نیروهای فرهیخته ریزش کنند"، خاطرنشان کرد: با دعواهای سیاسی، امنیت روانی این نیروها سلب می‌شود و در انگیزه کار و میزان مهاجرت آنها تأثیر می‌گذارد.

وکیلی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه یک کشور تاکید کرد و گفت: باید امکانات لازم را برای نیروهای متخصص خود فراهم کنیم تا آنها با دست باز و خیال راحت به تولید فکر در جهت توسعه کشور اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N56092

وبگردی