آفتاب
تحولات آسیا/

19 عضو طالبان به پروسه صلح پیوستند/ آزادی رهبر مخالفان بنگلادش

19 عضو طالبان به پروسه صلح پیوستند/ آزادی رهبر مخالفان بنگلادش

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: اعطای دکترای افتخاری به نخست وزیر ترکیه، پیوستن 19 عضو طالبان به پروسه صلح و آزادی رهبر مخالفان بنگلادش از جمله خبرهای مربوط به شرق قاره آسیا به شمار می روند.

مالزی

خبرگزاری فرانسه از اعطای دکترای افتخاری دانشگاه بین‌ المللی اسلامی مالزی در رشته مدیریت به رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه خبر داد که به عنوان بخشی از سفر آسیایی خود به مالزی رفته بود.

بنگلادش

رویترز نیز از آزادی خالده ضیاء رهبر مخالفان بنگلادش پس از دو هفته حصر خانگی خبر داد. خالده ضیاء پس از انتخابات پارلمانی و پیروزی حزب حاکم عوامی لیگ به رهبری شیخه حسینه نخست‌ وزیر بنگلادش در حصر خانگی قرار گرفت.

دولت بنگلادش در ماههای منتهی به انتخابات اقدام به بازداشت صدها نفر از مخالفان دولت با هدف حفظ آرامش عمومی کشور کرد، این درحالیست که مخالفان این اقدامات را سرکوب اپوزیسیون و در راستای جلوگیری از پیروزی نمایندگان مخالف در انتخابات پارلمانی دانسته اند.

افغانستان

به نوشته خبرگزاری فرانسه، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در گفتگو با خبرنگاران در کابل تاکید کرد همزمان با خروج نیروهای ناتو، نیروهای افغانی مسئولیت تامین امنیت مراکز انتخاباتی را برعهده دارند.

عبدالله عبدالله وزیر خارجه سابق افغانستان، قیوم کرزای برادر بزرگتر رئیس جمهور و اشرف غنی وزیر دارایی سابق از جمله نامزدهایی هستند که بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارند.

خبر دیگر اینکه وزارت دارایی افغانستان از کمک بلاعوض 50 میلیون دلاری بانک جهانی به دولت این کشور با هدف کمک به اقشار کم درآمد خبر داد.

همچنین شیر افضل پویل سخنگوی کمیته صلح استان هرات از پیوستن 19 عضو طالبان به صلح خبر داد که در حملات مسلحانه، بمب گذاری و ایجاد ناامنی در ولایت هرات نقش داشتند.

کد N55617

وبگردی