آفتاب
اخبار بحرین/

حمله نظامیان آل خلیفه به دانش آموزان/ شکنجه زندانیان ادامه دارد

حمله نظامیان آل خلیفه به دانش آموزان/ شکنجه زندانیان ادامه دارد

یورش نظامیان رژیم به دانش آموزان در منطقه ستره، افشاگری یک فعال حقوق بشری و ادامه شکنجه بازداشت شدگان و زندانیان از سوی مزدوران آل خلیفه از مهمترین اخبار بحرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: منطقه ستره صبح امروز شاهد یورش نظامیان رژیم به دانش آموزان بود.

این منابع افزودند: پس از تظاهرات دانش آموزان در اعتراض به بازداشت همکلاسی های خود، نظامیان رژیم به آنها حمله ور شدند و همزمان با شروع امتحانات، منطقه کاملا امنیتی شده است.

شبکه چهارده فوریه نیز اعلام کرد: دانش آموزان به نشانه همبستگی با دانش آموزان بازداشت شده اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

از سوی دیگر سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین گفت: هیچ تلاش برای تغییر تیم گفتگو کننده دولتی با مخالفان انجام نشده است.

این در حالی است که حسین جواد از فعالان حقوق بشری بحرین با اشاره به تکذیب موارد نقض حقوق بشر از سوی وزارت کشور گفت: من 46 روز در زندان الحوض الجاف به سر برده ام.مسئول زندان به نام(ع.ع) به شکنجه زندانیان و تهدید آنها می پرداخت.این مسئول به شدت زندانیانی که دست به اعتصاب غذا می زدند را مورد ضرب و شتم قرار می داد.

وی افزود:مسئولی دیگر به نام(م.ن) زندانیان نوجوان را مجبور به تراشیدن موهایشان و آنها را وادار به بوسیدن کفش هایش می کرد. دیگر مسئولان نیز به نیروهای ضد شورش دستور شکنجه و برخوردهای زننده با زندانیان می داد.

فعال حقوق بشری بحرینی اعلام کرد: برخی مسئولان زندان با کفش وارد نمازخانه می شدند و در حالی که سیگاری بر لب داشت آنها را تهدید می کرد.

جواد افزود: هنگامی که به زندان الحوض الجاف وارد شدم حق و حقوق زندانیان را طلب کردم و مفاد قانون اساسی و اعلانیه جهانی حقوق بشر را یادآور شدم که مسئول زندان به من گفت اینجا قانونی وجود ندارد.

این فعال حقوق بشری بیان کرد: یکی از مسئولان زندان نیمه های شب با سگهای پلیس به سلولهای زندانیان یورش می برد و به بهانه بازرسی آنها را مورد آزار و اذیت قرار می داد و از روی هوس زندانیان را برای چند روز به انفرادی می فرستاد بدون اینکه وضع زندانیان و شرایط آنها را بسنجد.

وی تاکید کرد: من همه چیز را به چشم خود مشاهده و ثبت کرده ام و به حکم بی طرف و  به عنوان یک فعال حقوق بشری آن را منتشر می کنم.

یوسف المحافظه از دیگر فعالان حقوق بشری اعلام کرد: دادگاهی بحرین امروز برای شش جوان از منطقه الدیر به اتهام پرتاب بمب آتشزا سه تا پنج سال زندان صادر کرد.

وی افزود: برای حسن علی، محمد حسن،سلمان الزین و جعفر ناجی و علی عبدالله الزین پنج سال زندان و برای علی ناجی سه سال زندان صادر شده است.

خبر دیگر اینکه مقامات بحرینی پدر شهید علی جواد الشیخ را به قید کفالت آزاد کردند.

از سوی دیگر منابع بحرینی اعلام کردند: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا از بحرین دیدار نخواهد کرد.

علی العشیری از اعضای جمعیت الوفاق گفت: رژیم باید اجازه دهد که گروههای بی طرف درباره شکنجه و برخورد ناروا با زندانیان تحقیق کنند.

جمعیت الوفاق نیز نظامیان رژیم بحرین را متهم به شکنجه دو جوان بازداشت شده در منطقه البلاد القدیم کرد.

در بیانیه این جمعیت آمده است: آثار شکنجه بر روی بدن دو جوان که نظامیان آنها را با وجود سرمای هوا مجبور به عریان شدن کرده بودند هویداست.

الوفاق به وقوع حادثه مشابه در منطقه دار کلیپ که طی آن مزدوران آل خلیفه یک جوان را ربوده و با سیگار بدن وی را سوزاندند اشاره کرد.

 

کد N55497

وبگردی