آفتاب

درگیری فیزیکی در پارلمان ترکیه/ آنکارا به شهرک سازی صهیونیستها واکنش نشان داد

درگیری فیزیکی در پارلمان ترکیه/ آنکارا به شهرک سازی صهیونیستها واکنش نشان داد

تظاهرات در اعتراض به فساد مالی در آنکارا، درگیری شدید فیزیکی در پارلمان و واکنش وزارت خارجه ترکیه به شهرک سازی رژیم صهیونیستی از جمله خبرهای مرتبط با این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیوز، دهها هزار نفر از مردم ترکیه تظاهراتی را در میدان سیحیه شهر آنکارا در اعتراض به عملکرد نخست وزیر این کشور و فساد مالی برگزار کردند که انتقادها از وی به خاطر تحقیقات علیه پرونده فساد افزایش یافته است، زیرا گفته می شود که بسیاری از همپیمانان نزدیک رجب طیب اردوغان در این پرونده نقش داشتند.

بر اساس این گزارش مردم ترکیه در روز بازگشت اردوغان از تور آسیایی خود با در دست داشتن تصاویر دلار با تصویر نخست وزیر در آنکارا گردهم آمده و شعارهایی را همچون "انقلاب این ناپاکی را می زداید" و "آنها دزد هستند" علیه نخست وزیر سر دادند.

پس از آنکه اردوغان دستگاه قضایی را به کودتا علیه دولت متهم کرد، رویترز نیز از درگیری شدید نمایندگان ترکیه در پارلمان به خاطر طرح مناقشه برانگیز برای کاهش قدرت قضات این کشور، افزایش اختیارات دولتی و نظارت دولت در انتصاب قضات خبر داد و نوشت: احتمال می رود دولت این لایحه را پس گرفته و عقب نشینی کند.

این رسانه غربی در ادامه با اشاره به درگیری فیزیکی در پارلمان گزارش داد که نمایندگان پارلمان به سوی یکدیگر بطری آب، میز و آی پد پرتاب کرده و با هم گلاویز شدند و شماری از نمایندگان این لایحه را در تضاد با قانون اساسی کشورش خواندند.

خبر دیگر اینکه وزارت امور خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شرق بیت المقدس اشغالی و کرانه غربی آن را غیر قانونی خواند و اعلام کرد: این قوانین مغایر با قوانین بین المللی بوده و مانع پیشبرد مذاکرات سازش است.

کد N55421

وبگردی