آفتاب

400 هزار تن در درگیری‌های سودان‌جنوبی آواره شده‌اند

400 هزار تن در درگیری‌های سودان‌جنوبی آواره شده‌اند

براساس گزارش‌ها، حدود 400 هزار نفر به دلیل یک ماه درگیری در سودان‌جنوبی، مجبور به فرار از خانه‌های خود شده و از این تعداد 50 هزار نفر به عنوان پناهنده راهی کشورهای همسایه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، بیش از 60 هزار نفر نیز در پایگاه‌های سازمان ملل مستقر شده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از 84 هزار نفر در ناحیه مینکامن که بیشترین افراد بی‌خانمان در آنجا حضور دارند، در سایه درخت‌ها استراحت می‌کنند و برخی هم با وجود هدف تیراندازی قرار گرفتن، از رودخانه نیل سفید گذشتند.

یکی از مدیرهای موسسه اوکسفام که در این ناحیه حضور دارد، گفت: مشکل اصلی ما تهیه آب برای افراد بی‌خانمان است. آب رودخانه نیل قابل نوشیدن نیست و به دلیل نبود لوازم بهداشتی، احتمال وقوع وبا وجود دارد. این در حالی است که کمک رسانی‌ها سعی در تصفیه آب گل آلود نیل دارند.

طبق گزارش‌ها، افراد برای دریافت آب گل‌آلود نیل، در صف‌های طولانی می‌ایستند.

درگیری‌ها در سودان جنوبی از 15 دسامبر 2013 و با رویارویی نیروهای ارتش وفادار به سالوا کر، رئیس جمهوری این کشور و واحدهای نظامی حامی ریک ماچار آغاز شد.

سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از هزار تن تاکنون در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

کمک رسانان به مردم بی‌خانمان نسبت به چند ماه آینده و پایان فصل خشک در سودان جنوبی که با بارش باران‌های سیل آسا همراه است، نگرانند.

انتهای پیام

کد N55205

وبگردی