آفتاب
گزارش خبری تصویری/

واکنش ها به مرگ شارون/از پخش شیرینی تا دعا برای عذاب شدید قاتل کودکان فلسطینی

واکنش ها به مرگ شارون/از پخش شیرینی تا دعا برای عذاب شدید قاتل کودکان فلسطینی

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: واکنش ها به مرگ نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در این میان خانواده های قربانیان جنایات هولناک شارون به ابراز خوشحالی می پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، واکنش ها به مرگ آریل شارون قصاب جنایت صبرا و شتیلا همچنان ادامه دارد. آریل شارون که سال 2006 به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود و در وضعیتی شبه کما به سر می برد و هوشیاری محدودی داشت، روز شنبه 21 دی در سن 85 سالگی مرد. رژیم صهیونیستی قرار است وی را در مزرعه شخصی اش در جنوب فلسطین اشغالی دفن کند.

در این میان فلسطینی ها به ویژه آوارگان فلسطینی بیش از همه خوشحال هستند. فلسطینی ها هیچگاه جنایتی را که روز 16 سپتامبر 1982 در اردوگاه آوارگان فلسطینی در بیروت رخ داد، فراموش نمی کنند، جنایتی که در آن 3 هزار فلسطینی و لبنانی به دستور آریل شارون به فجیع ترین شکل به شهادت رسیدند.

 

 

آوارگان فلسطینی با شنیدن مرگ شارون که 8 سال در بستر بیماری دست و پنجه نرم می کرد به پخش شیرینی پرداختند. بنا بر اعلام فلسطین الیوم، "کمال معروف" یکی از آوارگان فلسطینی و شاهد جنایت صبرا و شتیلا در این رابطه اظهار داشت که فلسطینی ها از مرگ شارون به طور کامل خوشحال نیستند چرا که وی بدون محاکمه از دنیا رفت.

وی نوع مرگ شارون که به مدت 8 سال در وضعیت شبه کما قرار داشت، درس عبرتی برای تمام سران رژیم صهیونیستی و آمریکا و هم پیمانان آنها دانست. یکی دیگر از شهروندان مسیحی لبنان که در جنایت صبرا و شتیلا همسر، پسر و یکی از نزدیکانش را از دست داده است در این رابطه اعلام کرد: امیدوارم شارون در آخرت سخت ترین عذاب ها را بچشد.

 

 

خبرگزاری سما نیز به نقل از "جبریل الرجوب" یکی از مسئولان جنبش فتح فلسطین گزارش داد: آریل شارون عامل قتل "یاسر عرفات" است. ما امیدوار بودیم وی به خاطر جنایات خود علیه ملت فلسطین و رهبران آن در دادگاه لاهه محاکمه شود.

وی با بیان این مطلب افزود: شارون یک شبکه رسمی تروریسم علیه ملت فلسطین تاسیس کرد و وی قهرمان جنایات رسمی اسرائیل در اردوگاه های صبرا و شتیلا در سال 1982 بود. شارون همچنین مسئول قتل یاسر عرفات، "ابوعلی مصطفی" دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و "شیخ احمد یاسین " رهبر جنبش حماس و عامل ترور ناکام "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دیگر رهبران فلسطینی و عرب بود.

در همین راستا "سامی ابوزهری" سخنگوی جنبش حماس اظهار داشت: مرگ شارون یک لحظه تاریخی برای ملت فلسطین بود و وی یک جنایتکار و قاتل است. وی خاطرنشان کرد: مرگ شارون پس از 8 سال نشانه ای از نشانه های خدا است و درس عبرتی برای تمام طاغوتی ها محسوب می شود.

 

 

آسوشیتدپرس نیز به نقل از "وائل ابوفاعور" وزیر امور اجتماعی لبنان گزارش داد: با مرگ آریل شارون میزان شر در جهان کمتر شد. وی شارون را جنایتکاری توصیف کرد که زندگی را وقف رنج کشیدن فلسطینی ها، لبنانی ها و دیگر اعراب و تمامی حامیان قضیه فلسطین کرد.

ابوفاعور ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که سران رژیم صهیونیستی پیش از محاکمه در آخرت در این دنیا نیز محاکمه شوند.

کد N54345

وبگردی