آفتاب

تاکید نواز شریف و کرزای بر مقابله با تهدیدات تروریستی

تاکید نواز شریف و کرزای بر مقابله با تهدیدات تروریستی

رئیس‌جمهوری افغانستان و نخست‌وزیر پاکستان طی یک تماس تلفنی تاکید کردند که دو کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان مکالمه‌ای تلفنی داشته و طی آن به بررسی طیفی از مسائل از جمله روابط دو جانبه، همکاری بیشتر و همکاری در جنگ با تروریسم و همچنین نشست میان این دو رهبر در حاشیه مذاکرات سه جانبه افغانستان، پاکستان و ترکیه پرداختند.

دو طرف با پذیرفتن اهمیت این اجلاس سه جانبه توافق کردند که نشست بعدی این اجلاس در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شده و طی آن مسائل مربوط به صلح منطقه‌ای و نقش پاکستان و افغانستان در حمله با تروریسم مورد حمله قرار گیرد.

هر دو طرف همچنین پذیرفتند که تبادل اطلاعات را به منظور مقابله با تهدیدهای تروریست‌ها در جلوگیری از تحرک آزادانه شبه نظامیان در مرز پاکستان و افغانستان بهبود بخشند.

در این مکالمه تلفنی همچنین توافق شد دو کشور پس از خروج ناتو از افغانستان باید به منظور حفظ صلح در منطقه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

منابع خبری اظهار کردند که نخست‌وزیر پاکستان هرگونه کمکی به رئیس جمهوری افغانستان برای مقابله با تهدیدات تروریستی را تضمین کرده و همچنین بر تعهد پاکستان به منظور کمک به افغانستان در همه جنبه‌ها تاکید کرده است زیرا به گفته وی ثبات و قدرتمندی افغانستان به نفع پاکستان است.

همچنین بین دو طرف توافق شد که حجم تجارت میان دو کشور در جهت منفعت جمعی مردم آن‌ها تقویت شود.

کرزای همچنین افزود که تروریست‌ها در دو سویه مرز به دنبال این هستند که جلوی توسعه و ارتقای زندگی مردم این کشور را بگیرند.

انتهای پیام

کد N54333

وبگردی