آفتاب

آزادی رهبر اپوزیسیون بنگلادش پس از دو هفته حصر خانگی

آزادی رهبر اپوزیسیون بنگلادش پس از دو هفته حصر خانگی

مقام‌های دولت بنگلادش متعهد شدند تا به رهبر مخالفان این کشور اجازه دهند پس از دو هفته حصر خانگی، آزاد شود و در نشستی حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارمندان و همراهان خالده ضیاء، رهبر مخالفان دولت بنگلادش می‌گویند این اولین بار در طول دو هفته حصر خانگی وی محسوب می‌شود که آزاد شده و می‌تواند در جمع حامیان خود حضور یابد.

حامیان خالده ضیاء می‌گویند، وی پیش از آغاز انتخابات پارلمانی بنگلادش که با خشونت مواجه شد و پس از آن در حصر خانگی بود؛ انتخاباتی که حزب حاکم عوامی لیگ به رهبری شیخه حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش در آن پیروز شد.

سخنگوی حزب مخالف ناسیونالیست بنگلادش اعلام کرد که خالده ضیاء از منزل خود خارج شده تا با لی جونگ، سفیر چین در بنگلادش دیدار کند.

خالده ضیاء آخرین بار در 27 دسامبر 2013 میلادی به دفتر کار خود رفت. نیروهای امنیتی بنگلادش در 25 دسامبر سال گذشته میلادی اطراف دفتر وی را محاصره کردند.

عثمان فاروق، یکی از رهبران ارشد حزب ناسیونالیست بنگلادش به رویترز گفت: تا زمانی که دولت مقام‌های حزب را آزاد نکند و به درگیری‌ها و ارعاب افراد پایان ندهد، نمی‌توانیم بگوییم که گامی مثبت برداشته شده است.

این در حالیست که دولت داکا حصر خانگی رهبر مخالفان را انکار می‌کند اما مسیح ‌الرحمان، مشاور شیخه حسینه روز شنبه گفت که خالده ضیاء به دلیل آنکه از فعالان خواسته تا به خشونت‌ها ادامه دهند، در حصر خانگی است.

وی افزود: از آنجا که انتخابات پارلمانی تمام شده، او حق دارد تا به انجام فعالیت‌های سالم سیاسی بپردازد.

امروز (یکشنبه) کابینه جدید بنگلادش سوگند یاد می‌کند و رهبر مخالفان هم در این مراسم حاضر می‌شود.

در جریان خشونت و ناآرامی در انتخابات پارلمانی، 18 تن در رویدادهای متفاوت کشته شدند و رای‌گیری در بیش از 400 حوزه متوقف شد. همچنین میزان حضور رای‌دهندگان بسیار پایین بود.

انتهای پیام

کد N54332

وبگردی