آفتاب

زیباری سازمان های تروریستی را خطری جدی برای عراق دانست

زیباری سازمان های تروریستی را خطری جدی برای عراق دانست

تهران - ایرنا - ˈهوشیار زیباریˈ در گفت و گو با یک شبکه عربی اعلام کرد که کشورش به دلیل حضور و فعالیت سازمان های تروریستی، با خطر مواجه است.

به گزارش روز یکشنبه این شبکه خبری عربی، وزیر خارجه عراق گفت که درگیری های کنونی در استان ˈالانبارˈ قومی یا مذهبی نیست .

وی بر ضرورت حل مسایل امنیتی همراه با تلاش های سیاسی در استان بحران زده الانبار تاکید کرد.

زیباری گفت: اولین مسوولیتی که برعهده دولت بغداد است، فراهم آوردن امنیت و خدمات می باشد. ابتدا باید مسایل امنیتی را حل کرد و سپس به تلاش های سیاسی و رشد و توسعه استان الانبار که تروریستها در آن فعال هستند، پرداخت.

وزیر خارجه عراق به مشکلات سیاسی به خصوص احساس به حاشیه راندن برخی طرف های عراقی اشاره کرد و گفت که خطاهای روشنی در برخورد با ˈنیروهای بیداریˈ وجود دارد.

وی گفت که روش روشنی برای جذب نیروهای بیداری و حمایت از آنها وجود ندارد و نباید این نیروها بر اساس منافع سیاسی موقت، احیا شوند.

این شبکه خبری افزود: سرلشگر ˈمحمد العسکریˈ سخنگوی وزارت دفاع عراق به سختی ماموریت نیروهای عراقی در مقابله با افراد مسلح در استان الانبار اعتراف کرده و گفته که نگرانی ها از آن است که در برخورد با تروریست ها، تلفات جانی بین شهروندان غیر نظامی افزایش یابد.

تروریستهای مسلح موسوم به ˈداعشˈ در دو هفته گذشته بخشهایی از شهرهای ˈفلوجه ˈ و ˈرمادیˈ در استان الانبار را به کنترل خود درآورده اند و ارتش عراق با کمک عشایر منطقه تلاش می کند تا بار دیگر این مناطق را از دست تروریستهای تکفیری خارج کند.

مترجمام**1408**1651
کد N54276

وبگردی