آفتاب

تظاهرات در مقابل کاخ سفید/گوانتانامو را تعطیل کنید

تظاهرات در مقابل کاخ سفید/گوانتانامو را تعطیل کنید

صدها نفر از فعالان ضد جنگ در دوازدهمین سالگرد ورود اولین زندانی متهم به فعالیت تروریستی به زندان گوانتانامو، عصر روز گذشته در مقابل کاخ سفید دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیروز شنبه دوازدهمین سالگرد ورود اولین زندانیان متهم به فعالیت های تروریستی به گوانتانامو بود. این افراد در 11 ژانویه 2002  به این زندان منتقل شده بودند. در دوازدهمین سالگرد این رخداد فعالان حقوق بشر آمریکایی با برپایی تظاهراتی در مقابل کاخ سفید خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند.

زندان گوانتانامو در حالی هنوز به فعالیت ادامه می دهد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی وعده تعطیلی آن را داده بود اما با وجود گذشت پنج سال از ریاست جمهوری اوباما، وی هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

به گزارش رسانه های محلی آمریکا، بیش از یکصد فعال حقوق بشر روز گذشته در مقابل کاخ سفید خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند. در 12 سال گذشته بیش از 779 نفر در گوانتانامو زندانی شده اند که از بین آنها فقط 17نفر به طور واقعی محکوم شده اند. در سال های گذشته اعلام می شد که با وجود تلاش آمریکا برای انتقال زندانیان گوانتانامو به مکان های دیگر هنوز بیش از 100 زندانی در این محل حضور دارند.

در سال گذشته میلادی، اغلب زندانیان حاضر در گوانتانامو، در پی اهانت نظامیان آمریکایی به قرآن، دست به اعتصاب غذای طولانی مدت زدند که ارتش آمریکا مجبور شد برای جلوگیری از مرگ این زندانیان به زور به آنها غذا بخوراند.

 

 

کد N54265

وبگردی