آفتاب

نگرانی عفو بین‌الملل از تشدید خطرات علیه غیرنظامیان در آفریقای مرکزی

نگرانی عفو بین‌الملل از تشدید خطرات علیه غیرنظامیان در آفریقای مرکزی

در پی استعفای رییس‌جمهور موقت آفریقای مرکزی، سازمان عفو بین‌الملل در خصوص تشدید خطرات علیه غیرنظامیان در این کشور هشدار داد و افزایش نیروهای سازمان ملل در آفریقای مرکزی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عفو بین‌الملل اعلام کرد: عدم پایبندی اتحادیه آفریقا به وعده‌هایش مبنی بر ارسال هیات صلح‌بانان به آفریقای مرکزی نشان می دهد که تعداد این نیروها در این کشور ناکافی است و اکنون غیرنظامیان بیش از گذشته در معرض حمله و خطر قرار دارند.

جوآن مارینر یکی از اعضای عفو بین‌الملل در این باره گفت: علی‌رغم گذشت یک ماه از رای موافق سازمان ملل مبنی بر افزایش تعداد صلح‌بانان در آفریقای مرکزی تعداد این نیروها در حال حاضر در این کشور به 4 هزار نفر نمی‌رسد. این در حالیست که تاکنون هزاران غیرنظامی جان خود را در درگیری‌های اخیر از دست داده و صدها هزار تن نیز آواره شده و به پایگاه‌های سازمان ملل در این کشور پناه آورده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر نیروهای سازمان ملل حدود هزار و 200 نیروی فرانسوی نیز در این کشور مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از استعفای رئیس جمهور موقت آفریقای مرکزی اختلافات و درگیری‌ها در این کشور تشدید خواهد شد که این نشان دهنده‌ افزایش لزوم حمایت از جان غیرنظامیان است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل این کارشناس در ادامه هشدار داد که استعفای رئیس جمهور موقت احتمال حملات شبه نظامیان مسیحی علیه جامعه مسلمان آفریقای مرکزی را افزایش می‌دهد. همچنین نیروهای مسلمان نیز مسلح هستند که این امر می‌تواند خطر ادامه خشونت‌ها را افزایش دهد.

سازمان عفو بین‌الملل در پایان هشدار داد که مدت‌هاست خشونت‌های بی‌وقفه در آفریقای مرکزی ادامه یافته است و اکنون جامعه‌ بین‌الملل موظف است برای حل این بحران و بازگرداندن صلح و امنیت به این کشور اقدامات لازم و موثر را هرچه فوری به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N54206

وبگردی