آفتاب

رئیس‌جمهوری مستعفی آفریقای مرکزی به بنین رفت

رئیس‌جمهوری مستعفی آفریقای مرکزی به بنین رفت

بنین ابراز امیدواری کرد که حضور رئیس‌جمهوری مستعفی آفریقای مرکزی به ابقای آرامش در این کشور ناآرام منجر شود؛ کسی که در پی فشار رهبران محلی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل دجوتودیا، رئیس‌جمهوری مستعفی آفریقای مرکزی که به همراه نیکولاس تیانگایه، نخست‌وزیر دولتش استعفا کرده بود، روز شنبه از جمهوری چاد به بنین در غرب ‌آفریقا وارد شد.

نصیرو باکو آریفاری، وزیر امور خارجه بنین در فرودگاه به استقبال وی رفت. این دو در مقابل خبرنگاران حاضر شدند اما دجوتودیا به خبرنگاران مطلبی نگفت و به اظهار نظر نپرداخت.

دجوتودیا که همسرش اهل بنین است، روابطی با این کشور کوچک در غرب آفریقا دارد. خانواده وی از قبل در این کشور هستند و وی به صورت منظم برای دیدار آنها به بنین می‌آید.

رئیس‌جمهور سابق جمهوری آفریقای مرکزی پیشتر نیز به بنین تبعید و در این کشور زندانی شده بود.

وزارت امور خارجه بنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به درخواست کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقا وی را به بنین دعوت کرده‌اند.

حضور رئیس‌جمهوری سابق جمهوری آفریقای مرکزی فرصتی برای بنین است تا به صورت برادرانه از تمام شهروندان کشور آفریقای مرکزی بخواهد دست از خشونت برداشته و به مذاکره بپردازند تا به این وسیله صلح و ثباتی با دوام در این کشور برقرار شود.

استعفای دجوتودیا و نخست‌وزیر وی امیدواری‌ها درباره پایان درگیری‌های مرگبار مذهبی را در جمهوری آفریقای مرکزی افزایش داده اما این روند باعث درگیری‌ها و ناآرامی‌های بیشتر در بانگی، پایتخت این کشور شد.

انتهای پیام

کد N54190

وبگردی