آفتاب

توزیع شیرینی و جشن فلسطینی‌ها در غزه

توزیع شیرینی و جشن فلسطینی‌ها در غزه

به دنبال اعلام مرگ قصاب صبرا و شتیلا، جمعی از فلسطینی‌های ساکن در نوار غزه با به آتش کشیدن تصاویر شارون و توزیع شیرینی، مرگ وی را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه با برگزاری مراسم جشن و توزیع شیرینی شادی خود از مرگ آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است، اعلام کردند.

در این مراسم که در نواحی مختلف غزه برگزار شد، فلسطینی‌ها تصاویر شارون را که مرتکب جنایات بی‌شماری علیه ملت فلسطین از واقعه نکبت در سال 1948 تا زمان سکته مغزی‌اش در سال 2006 شده بود، به آتش کشیدند.

شرکت کنندگان در مراسم جشن همچنین در خیابان‌های شهر غزه با توزیع شیرینی و نوشته‌هایی در شادی مرگ شارون وی را قاتل زنان و کودکان و عامل آوارگی هزاران فلسطینی از روستاها و شهرهایشان معرفی کردند.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس نیز در بیانیه‌ای مرگ شارون پس از هشت سال کما را نشانی از نشانه‌های خداوند و عبرتی برای ظالمان دانست.

وی گفت: ملت فلسطین با مرگ این جانی که دستش به خون مردم فلسطین و رهبرانشان آلوده بود، لحظات تاریخی را آغاز کردند.

در شهرک بنی سهیلا در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه نیز راهپیمایی‌هایی در شادی مرگ قصاب صبرا و شتیلا برگزار شد.

همچنین شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها میان رانندگان خودروها و شهروندان در خیابان‌ها شیرینی توزیع کردند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی جداگانه تلاش کردند تا از شارون به عنوان شخصیتی بزرگ در تاریخ یاد کنند!

نتانیاهو با بیان اینکه "یاد شارون تا ابد در دل ما می‌ماند" مدعی شد که شارون رهبری بزرگ و مبارز و سربازی شجاع بود!

اوباما نیز به نوبه خود ضمن تسلیت به اسرائیلی‌ها با طرح این ادعا که شارون رهبری بود که زندگی‌اش را برای اسرائیل گذاشت اعلام کرد: ما همچنان به تعهداتمان در حفظ امنیت اسرائیل پایبندیم.

آریل شارون روز شنبه به دنبال هشت سال زندگی نباتی در بیمارستانی در تل آویو مرد.

انتهای پیام

کد N54067

وبگردی