آفتاب

عضو کمیسیون بهداشت و درمان: آرامش کامل برحوزه داروی کشور حاکم است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان: آرامش کامل برحوزه داروی کشور حاکم است

ارومیه - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با تدبیر موثر وزارت بهداشت و درمان و تزریق اعتبارات مناسب به حوزه دارو ، آرامش به این حوزه بازگشته و هم اینک مشکلی بنام کمبود دارو در کشور وجود ندارد.

عابد فتاحی روز یک شنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز به کار دولت یازدهم اقدامات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان به خصوص دارو انجام شده که رضایت مردم و بیماران را به همراه داشته است.

وی اظهارکرد: با اختصاص یک هزار و 20 میلیارد تومان به بدنه بخش دارو، نه تنها مشکلات مربوط به این حوزه مرتفع شد، بلکه گام بلندی برای از بین بردن هیجانات و جو روانی حاکم بر حوزه دارو نیز برداشته شد.

فتاحی یاد آوری کرد: هم اکنون بیماران به راحتی می توانند داروهای موردنیاز خود را از مراجع معتبر تهیه کنند.

وی در خصوص داروهای بیماران خاص نیز گفت: در این خصوص نیز اقدامات مهمی صورت گرفت و امروز داروی بیماران خاص بدون هیچ مشکلی به دست آنها می رسد.

فتاحی تاکید کرد: بیماران باید داروهایی را خریداری کنند که ممهور به مهر وزارت بهداشت و درمان باشد در غیر این صورت از خرید هر نوع دارو خودداری کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان با تمهیداتی که اندیشیده، راه را برای سوء استفاده سودجویان و قاچاقچیان دارو بسته و در صورت مشاهده چنین مواردی با شدت برخورد می شود.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت یادآوری کرد: شرکت های ساخت دارو در کشور اگر مورد حمایت قرار گیرند، بدون شک تحول بزرگی در حوزه تامین داروی کشور بوجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تقویت حوزه بهداشت و درمان را از سیاست های دولت دکتر روحانی اعلام کرد و افزود: به همین منظور مقرر شده 20 درصد از درآمد های هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت تزریق شود که درصورت محقق شدن این مهم، حوزه سلامت با پیشرفت بزرگی روبرو خواهد شد.

8135/583/245
کد N54016

وبگردی