آفتاب

یک پاکستانی در تیراندازی نیروهای مرزی هند زخمی شد

یک پاکستانی در تیراندازی نیروهای مرزی هند زخمی شد

اسلام آباد - مقام های ارتش پاکستان اعلام کردند : تیراندازی نیروهای مرزی هند در امتداد خط کنترل مرزی در منطقه مورد مناقشه کشمیر سبب زخمی شدن یک شهروند پاکستانی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری؛ این حادثه عصر امروز پس از هفته ها توقف حملات مرزی در دو سوی خط کنترل در منطقه کشمیر از سوی نیروهای مرزی هند اتفاق افتاد.

در روزهای گذشته مقام های نظامی پاکستان و هند به منظور یافتن راهکارهای اجرای آتش بس دوجانبه در امتداد خط کنترل مرزی در منطقه مورد مناقشه کشمیر توافق کردند.

مقام های نظامی پاکستان گفتند: نیروهای مرزی هند از پست مرزی جامو به یک شخص غیر نظامی به نام ظفر محمود که سهوا از خط مرزی عبور کرده بود تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه سران نظامی دو کشور مقرر شد اگر شهروندی از هر دو کشور بطور سهوی از خط کنترل مرزی عبور کرد ؛ ضمن یادآوری به وی در صحت و سلامت به کشور خود بازگردانده شود.

همچنین تصمیم گرفته شد که به منظور اجرای توافقات نشست ؛ پرچم های صلح در خط کنترل در آینده ای نزدیک برای اطمینان از حفظ صلح و آرامش در امتداد خط کنترل به اهتزاز درآید.

میان پاکستان و هند قرارداد آتش بس در سال 2003 (1382 شمسی) منعقد شده اما بااین حال نیروهای نظامی دو کشور از ماه ژانویه سال گذشته (بهمن 1391) به سوی یکدیگر اقدام به شلیک و آتش باری کردند که این موضوع سبب بروز تنش میان دو کشور شده است.

مقامات هند و پاکستان همواره یکدیگر را متهم به نقض آتش بس می کنند.

تنش در روابط پاکستان و هند دو رقیب هسته ای در جنوب آسیا منجر به نگرانی کشورهای دوست و همسایه شده به نحوی که این کشورها همواره اسلام آباد و دهلی نو را به خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز دعوت کرده اند.

آساق ** 1095 **1010
کد N53670

وبگردی