آفتاب

لاریجانی: ایران در موضوع هسته ای همواره بدنبال راه حل سیاسی بوده است

لاریجانی: ایران در موضوع هسته ای همواره بدنبال راه حل سیاسی بوده است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری فراز و فرودهای مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال راه حل سیاسی بوده اما برخی کشورها هیچگاه بدنبال حل این موضوع نبوده اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی لاریجانی روز شنبه در دیدار با پت برین رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند افزود: مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با 1+5 نشان داد موضوع هسته ای ایران قابل حل است.

وی تصریح کرد: حل بحران سوریه نیازمند همکاری جمعی است و در صورتی که این مساله جدی گرفته نشود به سایر مناطق جهان نیز تسری می یابد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از جمله ایرلند اظهارداشت: تقویت همکاری های ایران و اروپا می تواند در حل بحران های منطقه ای نقش موثری داشته باشد.

رییس مجلس یادآور شد: گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند بسیار مهم است.



**ایرلند برای حل موضوع هسته ای ایران بر ضرورت گفت و گو تاکید دارد

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند همچنین با اظهار امیدواری نسبت به آینده مثبت مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: دولت ایرلند از ابتدا بر ضرورت گفت و گو و رایزنی های سیاسی برای رسیدن حل موضوع هسته ای ایران تاکید داشته است.

پت برین همچنین حضور گروه های تروریستی مانند القاعده در منطقه خاورمیانه را خطری برای صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست.

وی همچنین با اظهار خرسندی از سفر به ایران، فضای بعد از انتخابات 24 خردادماه را فضای مثبتی برای گسترش روابط ایرلند با کشورمان دانست.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند ادامه داد: مقامات عالیرتبه ایرلند بر افزایش سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و صنعتی فیمابین تاکید دارند.

سیام**1058**1336
کد N53607

وبگردی