آفتاب

روس‌ها نسبت به آزادی خودورکوفسکی بی‌تفاوت هستند

روس‌ها نسبت به آزادی خودورکوفسکی بی‌تفاوت هستند

کارشناسان علوم سیاسی روسیه اعلام کردند، آزادی غول سابق تجارت و رئیس سابق کمپانی نفت "یوکوس" روسیه رویداد بی‌اهمیتی برای اکثر روس‌ها محسوب می‌شود و میزان حمایت از ‌آزادی وی همچنان کم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، موسسه نظرسنجی عمومی در وب‌سایت رسمی خود نوشت، 41 درصد از روس‌ها نسبت به عفو میخائیل خودورکوفسکی، غول سابق تجارت و رئیس سابق کمپانی نفت "یوکوس" روسیه بی‌تفاوت هستند.

جامعه‌شناسان معتقدند که 38 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی فکر می‌کنند که آزادی خودورکوفسکی برای روسیه بی‌اهمیت است. تنها هفت درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند که آزادی این تاجر نتایج مثبتی برای روسیه به همراه داشته باشد. در این میان هشت درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که این نتایج به جای آن که مثبت باشد، منفی خواهد بود.

به طور همزمان 41 درصد از روس‌ها می‌گویند، آنها نسبت به آزادی خودورکوفسکی بی‌تفاوت هستند، 13 درصد می‌گویند نگرش آنها نسبت به آزادی وی مثبت است و 11 درصد نگرش منفی نسبت به آزادی وی دارند.

در پاسخ به نگرش کلی نسبت به خودورکوفسکی، 41 درصد ابراز بی‌تفاوتی کرده، 9 درصد نسبت به وی نگرش مثبتی دارند، 15 درصد نگرش منفی دارند، 30 درصد او را نمی‌شناسند و 15 درصد برای پاسخ دادن مردد بودند.

لئونید پولیاکف، معاون رئیس بخش مطالعات سیاسی دانشگاه "تحقیقات ملی" گفت: به طور کلی عملا خیلی به آزادی خودورکوفسکی توجه نمی‌شود. اگر روس‌ها معتقدند که این رویداد از اهمیت کمی برای روسیه و جهان برخوردار است.خودورکوفسکی همیشه حامیان اندکی داشته و تعداد آنها افزایش نیافته است.

پاول دانیلین، کارشناس علوم سیاسی نیز می‌گوید، خودورکوفسکی همیشه برای اکثر روس‌ها ناشناس بوده است.

انتهای پیام

کد N53532

وبگردی